آمریکا ممنوعیت سفر به کره شمالی را تمدید کرد

به گزارش مجله روگذر، وزارت خارجه آمریکا ممنوعیت سفر به کره شمالی را برای یک سال دیگر تمدید کرد و نسبت به خطر جدی دستگیری و بازداشت طولانی مدت شهروندان آمریکایی از سوی این کشور آسیایی هشدار داد.

آمریکا ممنوعیت سفر به کره شمالی را تمدید کرد

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این تمدید یک ساله برای سومین بار است که از سوی آمریکا علیه کره شمالی وضع می گردد؛ از اول سپتامبر 2017 آمریکا ممنوعیت سفر به کره شمالی وضع نموده و تمامی پاسپورت های آمریکایی برای سفر به کره شمالی بی اعتبار هستند.

این اقدام در پی مرگ اوتو وارمبیر، دانشجوی آمریکایی شش روز پس از بازگشت به زادگاهش در پی آزادی از زندان در کره شمالی در ژوئن 2017 وضع شده است. این دانشجوی 22 ساله از ژانویه 2016 به ظن کوشش برای سرقت یک پوستر پروپاگاندایی از هتل محل اقامتش در پیونگ یانگ در بازداشت بود.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: این وزارت خانه تصمیم گرفته تا به دستور منع سفر شهروندان این کشور به کره شمالی ادامه دهد و خطر جدی بازداشت های طولانی مدت و دستگیری شهروندان از سوی مقام های امنیتی کره شمالی همچنان یک خطر جدی و حتمی برای امنیت فیزیکی شهروندان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بر همین اساس، تمامی پاسپورت های آمریکایی برای سفر به کره شمالی فاقد اعتبار هستند. پاندمی ویروس کرونا در کره شمالی نیز یکی دیگر از علت های عدم سفر به این کشور ذکر شده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1242

به "آمریکا ممنوعیت سفر به کره شمالی را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا ممنوعیت سفر به کره شمالی را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید