افغانستان، بیش از 3 هزار زندانی برای مقابله با کرونا آزاد شدند

به گزارش مجله روگذر، مقامات افغان از آزاد شدن بیش از سه هزار زندانی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این کشور خبر داده و تاکید کردند این افراد شامل زندانیان طالبان نمی شوند.

افغانستان، بیش از 3 هزار زندانی برای مقابله با کرونا آزاد شدند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله زاهد رئیس زندان ها و بازداشتگاه های افغانستان گفت که براساس فرمان عفو اشرف غنی و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تا به امروز بیش از سه هزار زندانی آزاد شده اند.

زاهد به صدای آمریکا گفت که تا به امروز دو هزار و 905 زندانی مرد، 88 زندانی زن و 48 زندانی کودک در پی فرمان ویژه اشرف غنی در 34 ولایت افغانستان آزاد شده اند.

دو هفته پیش غنی برای مقابله با کرونا فرمان 10 هزار زندانی را صادر کرده بود که به گفته فرید حمیدی دادستان کل افغانستان شامل افرادی نمی شود که مرتکب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی شده اند.

این فرمان مشمول افراد که سن آن ها بیش از 55 سال باشد، مرتکبین جرایمی که به 3 تا 5 سال حبس محکوم شده، افرادی که 5 سال از مدت حبس آن ها باقی مانده و افرادی دارای بیماری های صعب العلاج و زنان و بچه ها می شوند.

گفتنی است که تا به امروز هیچ مورد مثبت ابتلا به کرونا در زندان های افغانستان به ثبت نرسیده و هم اکنون نیز تمامی ملاقات زندانیان این کشور متوقف شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1002

به "افغانستان، بیش از 3 هزار زندانی برای مقابله با کرونا آزاد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، بیش از 3 هزار زندانی برای مقابله با کرونا آزاد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید