انتقاد روسیه از ادامه مشارکت ژاپن با آمریکا در مسائل امنیتی

به گزارش مجله روگذر، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به مانورهای نظامی مشترک ژاپن و آمریکا، از ادامه خط مشی غیرسازنده توکیو در عرصه امنیتی انتقاد و تأکید کرد، در صورت ضرورت به اقدامات ژاپن واکنش مناسب نشان داده خواهد شد.

انتقاد روسیه از ادامه مشارکت ژاپن با آمریکا در مسائل امنیتی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای در رابطه با برگزاری مانورهای نظامی ژاپن-آمریکا که از 24 ژوئن تا 11 جولای (3 الی 20 تیر ماه) ادامه دارد، گفت که طرف روسی به مانورهای نظامی مشترک سپر شرقی از زاویه تأمین امنیت خود در سرحدات شرق دور این کشور نگاه می نماید و اقدامات انجام شده در چارچوب آن را با دقت زیر نظر دارد.

در این بیانیه آمده است: ما نمی توانیم نسبت به مقیاس بی سابقه این مانورهای نظامی که سراسر خاک ژاپن را فرا گرفته، بی توجه باشیم و در این رابطه شرایط قابل اطمینان تأمین امنیت مرزهای روسیه در منطقه ها شرق دور، تنها مسئله با اهمیت برای ماست.

این دیپلمات یادآور شد که دولت ژاپن اقدامات خود را روی تقویت عرصه نظامی این کشور متمرکز نموده و ابتکارعمل های مقامات توکیو در این راستا، گویای کوشش آنها برای گره زدن منافع ژاپن در اتحاد نظامی با ایالات متحده است. این در حالی است که توکیو همانند گذشته از گفتگوهای سازنده با روسیه درباره موضوعات مورد نگرانی مسکو در عرصه امنیتی خودداری می نماید.

زاخارووا اضافه کرد، وزارت خارجه روسیه با دقت زیاد خط مشی دولت ژاپن در این راستا را زیر نظر داشته و در صورت ضرورت، به اقدامات توکیو واکنش مناسب نشان داده شده و تدابیر لازم برای دفاع از منافع ملی روسیه اتخاذ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1770

به "انتقاد روسیه از ادامه مشارکت ژاپن با آمریکا در مسائل امنیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد روسیه از ادامه مشارکت ژاپن با آمریکا در مسائل امنیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید