تایلند فیس بوک را مسدود کرد

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران: وزارت فناوری اطلاعات تایلند شبکه اجتماعی فیس بوک را مسدود و بیان کرد میخواهد با مقام های سایر شبکه های اجتماعی نیز برای جلوگیری از ادامه اعتراضات ضد دولتی مذاکره کند.

تایلند فیس بوک را مسدود کرد

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، یک مقام رسمی وزارت اطلاع رسانی و فناوری ارتباطات تایلند ضمن تایید مسدود شدن فیس بوک در این کشور تاکید نمود: ما فیس بوک را به طور موقت مسدود نموده ایم و فردا در نشستی با سایر شبکه های اجتماعی مثل توییتر و اینستاگرام از آنها خواهیم خواست با ما همکاری نمایند.

وی توضیح داد: در شرایط کنونی کمپینی وجود دارد که از مردم می خواهد برای اعتراضات ضد ارتش به خیابان ها بریزند، بنابر این ما خواهان همکاری شبکه های اجتماعی هستیم تا به ما یاری نمایند و جلوی گسترش پیغام های حساس در مورد کودتای نظامی در تایلند را بگیرند.

ارتش تایلند 6 روز پیش با اعلام کودتای نظامی رسما قدرت را در دست گرفته است. فرمانده ارتش تایلند هفته گذشته ضمن اعلام کودتای نظامی قدرت سیاسی را در اختیار گرفته است. کودتای تایلند دو روز پس از اعلام حکومت نظامی از سوی فرماندهان ارتش به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش پس از گذشت 6 ماه از تنش های سیاسی داخلی و اعتراضات مخالفان به دولت یینگ لاک شیناواترا، ارتش به احزاب سیاسی رقیب فرصت داده بود تا ضمن حل و فصل اختلافات آرامش و ثبات را به کشور بازگردانند ولی با انتها مهلت ارتش تنش های سیاسی در تایلند همچنان ادامه یافت و این مساله منجر به وقوع کودتای نظامی شد.

ارتش تایلند مقررات منع رفت و آمد را از ساعت 10 شب تا 5 صبح وضع نموده و قانون اساسی این کشور را تعلیق و تعدادی از رهبران سیاسی را بازداشت نموده است. به هواداران گروه های سیاسی مختلف نیز دستور داده شده است تا متفرق شده و از حضور در خیابان ها خودداری نمایند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 570

به "تایلند فیس بوک را مسدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایلند فیس بوک را مسدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید