ترکیه: هدف از ایجاد منطقه امن محو تروریسم است

به گزارش مجله روگذر، به گزارش خبرنگاران، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در پیامی توئیتری مدعی شد هدف از منطقه امن طراحی شده در شمال سوریه، پاکسازی عناصر تروریستی از مرز و کمک به بازگشت امن پناهجویان سوری در چارچوب تمامیت ارضی سوریه است.

ترکیه: هدف از ایجاد منطقه امن محو تروریسم است

این اظهارات پس از آن گفته شد که کاخ سفید در بیانیه ای با اشاره به مکالمه تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه، آغاز عملیات نیروهای ترکیه در شمال سوریه را قریب الوقوع اعلام نمود و گفت نظامیان آمریکایی از این بیشتر در منطقه (مورد مناقشه) حضور نخواهند داشت.

گفتنی است در ماه میلادی آگوست، آمریکا و ترکیه بر سر ایجاد منطقه امن به عمق 30 کیلومتر در خاک سوریه که عاری از یگان های کرد مدافع خلق باشد؛ توافق کردند.

این در حالی است که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه بعدها اعلام نمود گمان نمی کند تلاش ها با آمریکا در راستای ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه راه به جایی ببرد و کشورش برای رسیدن به خواسته مطلوب خود، آماده حمله نظامی است.

آنکارا به این یگان ها به چشم شاخه ای از پ ک ک نگاه کرده و آنها را تروریستی می داند حال آنکه واشنگتن با آنها شراکت راهبردی دارد.

ادعاها مبنی بر مرزبندی یا عملیات نظامی در خاک سوریه در حالی مطرح می شود که ترکیه و آمریکا هیچ یک برای حضور در این کشور، از دولت دمشق کسب تکلیف نکرده اند!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 546

به "ترکیه: هدف از ایجاد منطقه امن محو تروریسم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: هدف از ایجاد منطقه امن محو تروریسم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید