خبرنگاران جلوگیری از تعطیلی واحدهای تحت&zwnjتملک شبکه بانکی در دستور کار است

به گزارش مجله روگذر، تهران- خبرنگاران- قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور اعلام نمود: بانک مرکزی در جلسه قبلی شورای پول و اعتبار، دستورالعمل چگونگی واگذاری اموال مازاد شبکه بانکی را ابلاغ کرده که اتفاق بسیار مهمی برای حوزه تولید است.

خبرنگاران جلوگیری از تعطیلی واحدهای تحت&zwnjتملک شبکه بانکی در دستور کار است

به گزارش روز چهارشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، بابک دین پرست در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و برطرف موانع تولید اضافه کرد: این اقدام در راستای اجرای دستورات رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهوری مبنی بر بازگشت واحدهای تحت تملک شبکه بانکی بوده است.

وی با اشاره به دیگر دستورالعمل بانک مرکزی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تحت تملک شبکه بانکی، بیان داشت: همواره بر موضوع کمترین تملک در شبکه بانکی تاکید داشته ایم و با جمع بندی نظرات کارشناسی، این دستورالعمل با جامعیت بیشتری ارائه خواهد شد.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و برطرف موانع تولید کشور درخصوص آمار واحدهای تحت تملک شبکه بانکی، گفت: بر اساس آمار وزارت امور اقتصادی و دارایی 2 هزار و 319 واحد توسط 18 بانک تملک شده اند که آمار نهایی مربوط به تمامی بانک ها نیز به زودی ارائه و منتشر خواهد شد.

وی در مورد واحدهای مشکل دار و بحرانی نیز گفت: براساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسائل این واحدها در دو سطح جدی و عادی تعیین تکلیف می شود و مسائل این واحدها باید احصا و به وزارتخانه های مرتبط برای تعیین تکلیف ارسال شود.

دین پرست ادامه داد: بر اساس آمار وزارت تعاون 196 واحد دارای مشکل جدی با اشتغال 38 هزار و 500 نفر و حدود یک هزار و 152 واحد دارای مشکل عادی با 138 هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی همچنین از استانداران و فرمانداران خواست تا همه مراقبت های لازم را انجام دهند که تا خاتمه سال مسائل این واحدها برطرف شود.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه در ستاد تسهیل بیشتر سعی داریم به امر سیاست گذاری بپردازیم، گفت: کارگروه های تسهیل و برطرف موانع تولید در استان ها وظیفه رسیدگی و پیگیری به مسائل تولیدی را بر عهده دارند و اگر مسائل واحدی در سطح استان ها برطرف نشود، موضوع در ستاد تسهیل و برطرف موانع تولید کشور با حضور نمایندگان دستگاه های ملی و استانی بررسی می شود.

به گزارش خبرنگاران، رهبر معظم انقلاب دوم شهریور ماه امسال در ارتباط تصویری با اعضای هیات دولت فرمودند: برای شناسایی و برطرف کردن موانع تولید کارگروهی سوی روسای سه قوه تشکیل شده و به صورت شبانه روزی کار کند، زیرا تولید در بخش اقتصاد از همه چیز مهمتر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1411

به "خبرنگاران جلوگیری از تعطیلی واحدهای تحت&zwnjتملک شبکه بانکی در دستور کار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جلوگیری از تعطیلی واحدهای تحت&zwnjتملک شبکه بانکی در دستور کار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید