خبرنگاران شهروند بجنوردی در کوه باباموسی جان باخت

به گزارش مجله روگذر، بجنورد- خبرنگاران- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: یکی از شهروندان بجنورد هنگام کوهنوردی در ارتفاعات باباموسی در شمال شرق این شهر دچار ایست قلبی شده و جان باخت.

خبرنگاران شهروند بجنوردی در کوه باباموسی جان باخت

ابراهیم سارمی روز آدینه به خبرنگار خبرنگاران گفت: این حادثه ساعت 11 و سه دقیقه امروز به این جمعیت گزارش شد که یک تیم کوهستان و واکنش سریع از جهت کوهنوردی و 2 تیم نیز با 2 دستگاه آمبولانس از جهت منتهی به ارتفاعات منطقه اعزام شدند.

وی اضافه نمود: تیم امدادی کوهستان پس از رسیدن به صحنه ارزیابی اولیه را انجام داد و معین شد فرد دارای علایم حیاتی نیست با این وجود بلافاصله عملیات احیای قلبی ریوی وی را شروع کرد.

سارمی با بیان اینکه انجام احیای قلبی و ریوی، نتیجه بخش نبود و فرد جان باخته بود، گفت: این فرد به محل توقف آمبولانس منتقل و به نیروهای درمانی تحویل شد.

وی اضافه نمود: به علاقه مندان به فعالیت های ورزشی توصیه می گردد آموزش های یاری های اولیه را فرا گیرند تا در صورت بروز حادثه بتوانند امدادرسانی و اقدامات اولیه را برای افراد حادثه دیده انجام دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: به مردم توصیه می گردد هرگز به صورت انفرادی در طبیعت و بویژه در کوهستان، تردد نداشته باشند و در این عرصه ها به صورت گروهی حضور یابند.

ارتفاعات باباموسی در ضلع شمال شرقی بجنورد که به بوستان نمونه ملی باباامان منتهی می گردد، محل تفریح و نیز کوهنوردی سبک علاقه مندان به این رشته ورزشی محسوب می گردد که شمار زیادی از ورزشکاران، جوانان و حتی خانواده های بجنوردی در روزهای پایانی هفته در آن حضور می یابند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1532

به "خبرنگاران شهروند بجنوردی در کوه باباموسی جان باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهروند بجنوردی در کوه باباموسی جان باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید