خبرنگاران هشدار معاون استاندار؛ احتمال موج دوم کرونا در قم

به گزارش مجله روگذر، قم-خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم بابیان این که احتمال موج دوم کرونا در قم پایدار است،گفت: درصورتی که فاصله گذاری هوشمند به صورت عملی در استان اجرا نشود ممکن است بار دیگر شاهد موج فزاینده این بیماری باشیم.

خبرنگاران هشدار معاون استاندار؛ احتمال موج دوم کرونا در قم

بیژن سلیمانپور روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان قم در سالن کرامت استانداری بیان نمود: تخت های بیمارستانی قم در روزهای اخیر با افزایش تقریبی بیماران مبتلابه کرونا روبه رو شده و در صورت بی غفلتی ممکن است موج دوم این بیماری در قم شروع گردد.

وی در ادامه گفت: 10 هزار واحد صنفی فاقد پروانه در قم مشغول فعالیت است و باید برای ثبت نام آن ها در سامانه سلامت و ملزم کردنشان به رعایت پروتکل های بهداشتی تدبیر بهتری اندیشیده گردد.

معاون استاندار قم اضافه نمود: آن چیزی که در رابطه با اصناف مهم است رعایت پروتکل های بهداشتی است و نباید به ثبت نام 90 درصد واحدهای صنفی قم در سامانه سلامت دل خوش بود.

وی گفت: مدیران استانی در بیان واقعیت های کرونا و خطرات ناشی از آن شجاعت بیشتری به خرج بدهند و از ترس حضور رسانه ها و انتشار خبر واهمه ای به خرج ندهند و سلامت مردم را فدای مصلحت های شغلی ننمایند.

سلیمانپور بیان کرد: در دوران پساکرونا شاهد هجمه بر دولت توسط بعضی افراد و گروه ها خواهیم بود درحالی که اصولا دولت توانی برای پرداخت ماهانه 2 میلیون تومان یاری معیشتی مورد ادعای بعضی افراد به مردم را ندارد.

وی گفت: دستاوردهای کادر درمان و سلامت و مردم در کاهش آمار مبتلایان کرونایی و متوفیان می تواند بخش زیادی از موج قم هراسی را خنثی کند.

وی همچنین اضافه نمود: یک پنجم از یاری های خیرین کشور در تهیه اقلام بهداشتی و تامین تجهیزات توسط خیرین قمی صورت گرفته و این افراد بیش از 20 میلیارد تومان یاری نموده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم همچنین ابراز کرد: در ایام کرونا به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی بعضی از دستگاه های دولتی دعوت از خبرنگاران را مدیریت نموده بودند و هدف آن ها انتخاب گزینشی از افراد نبوده است.

وی بیان نمود: جلسات شورای اطلاع رسانی قم به صورت اختصاصی باید درباره خبر و اطلاع رسانی اختصاص پیدانموده و مباحث حاشیه ای کمتر در آن ورود پیدا کند.

سلیمانپور اضافه نمود: ارتقای سطح آگاهی های جامعه پیرامون کرونا یکی از وظایف مهم و اصلی شورای اطلاع رسانی است.

وی همچنین با اشاره به گلایه اصحاب رسانه قم در عدم حضور در بعضی جلسات استانی گفت: مجموعه مدیریت استان با اختصاصی کردن خبر مخالف است و خواهان عدالت در دعوت از خبرگزاری ها و عدم انتخاب گزینشی است.

وی توضیح داد: در رابطه با مسائل پساکرونا باید در برابر پدیده هایی مانند اقتصاد و مسائل ایجادشده در اثر این بیماری هوشیاری بیشتری به خرج داد.

سلیمانپور در خاتمه بیان داشت: هدف در فاصله گذاری هوشمند کاهش مسائل معیشتی قشرهای ضعیف است و چاره ای جز رونق کسب وکار در کنار رعایت مسائل بهداشتی برای پیشگیری از کرونا نبود.

به گزارش خبرنگاران، کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1034

به "خبرنگاران هشدار معاون استاندار؛ احتمال موج دوم کرونا در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار معاون استاندار؛ احتمال موج دوم کرونا در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید