خبرنگاران پایش حوزه کارشناسان رسمی دادگستری ضروری است

به گزارش مجله روگذر، تبریز - خبرنگاران - رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت کار کارشناسان رسمی دادگستری، گفت: پایش این حوزه برای بهبود فرایند کارشناسی ها بسیار لازم و ضروری است.

خبرنگاران پایش حوزه کارشناسان رسمی دادگستری ضروری است

موسی خلیل اللهی روز دوشنبه در مراسم سوگند کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، اضافه کرد: بر همین اساس استمرار حضور کارشناسان کشیک در دادگستری، تسریع در رسیدگی به ارجاعات دادگستری، عدم تبعیض در مقوله ارجاع کارشناسی، پایبندی به مقررات و اظهارنظر در چارچوب صلاحیت باید جزو رئوس برنامه های کانون کارشناسان باشد.

وی نقش کارشناسان رسمی دادگستری در رسیدگی و حل و فصل پفراینده های قضایی را مهم و تعیین کننده دانست و گفت: باید توجه داشت که نقش کارشناس رسمی دادگستری صرفا صدور نظریه نیست.

خلیل اللهی ادامه داد: کارشناس رسمی دادگستری باید با مطالعه و بررسی جوانب مختلف موضوع ارجاعی فقط در مقام کارشناسی می تواند قرار صادر کند و صدور حکم قضایی در حیطه صلاحیت او نیست.

وی به ایجاد دولت الکترونیک در قوه قضائیه اشاره و اضافه کرد: ایجاد دولت الکترونیک در قوه قضائیه زمینه برای حفظ شان مردم، تسریع در فرایند رسیدگی به پفراینده ها و کاهش هزینه های دادرسی را فراهم کرده است.

خلیل اللهی عدالت در اجرای کار کارشناسی را بسیار بااهمیت برشمرد و اضافه کرد: شفاف سازی و جلب رضایت همگانی از برنامه های دستگاه قضائی است و در این راستا با هماهنگی کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی ارجاع کار کارشناسی نیز به صورت سیستمی و الکترونیک انجام خواهد گرفت.

وی فعالیت های جدید دادگستری آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت در قوه قضائیه و انجام نوبت دهی و ارزیابی به صورت الکترونیکی را در راستای تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت مردم ارزابی کرد.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، گفت: این مجموعه به عنوان کانون پاسخگو و هوشمند در جهت تامین نیازهای مردم فعالیت می کند.

علی اکبر بالاگر افزایش توانایی های علمی و مهارتی کارشناسان را لازم دانست و اضافه کرد: برگزاری دوره های مختلف آموزشی، افزایش مهارت های تخصصی و به روز کردن اطلاعات علمی کارشناسان، کیفیت خدمات کارشناسی را در سطح جامعه افزایش می دهد.

وی از کارشناس به عنوان فرد مورد وثوق در سیستم قضایی کشور یاد کرد و ادامه داد: موضوعاتی نظیر اعتمادسازی، افزایش به موقع صلاحیت ها، دریافت حق الزحمه مطابق تعرفه مصوب، تمدید به موقع پروانه، حضور مداوم در پای کار و ارائه به موقع نظریه برای ما مهم و اساسی هستند.

بالاگر اضافه کرد: کیفیت خدمات معاضدتی، عدم ارائه شماره حساب به افراد حقیقی و حقوقی، عدم اظهارنظر در جریان فرآیند بررسی موضوع، مشارکت در سرنوشت کانون و الزام به حفظ شئونات کارشناسی برای هر کارشناس رسمی دادگستری امتیاز تلقی می شود.

در این مراسم تعداد 130 نفر از کارشناسان جدید عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی پروانه فعالیت خود را از مسئولان قضایی استان و اعضای هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری دریافت کردند و رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز از عملکرد اعضای هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تمجید کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1138

به "خبرنگاران پایش حوزه کارشناسان رسمی دادگستری ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پایش حوزه کارشناسان رسمی دادگستری ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید