دولت پاکستان علیه فضل الرحمان پرونده قضایی تشکیل می دهد

به گزارش مجله روگذر، در حالی که تلاش های فضل الرحمان و طرفداران حزب جمعیت علمای اسلام برای سرنگونی دولت اسلام آباد به اوج رسیده است، دولت پاکستان از تشکیل پرونده قضایی علیه وی خبر داد.

دولت پاکستان علیه فضل الرحمان پرونده قضایی تشکیل می دهد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، پرویز ختک وزیر دفاع پاکستان از تشکیل پرونده قضایی علیه فضل الرحمان رئیس حزب جمعیت علمای اسلام خبر داد.

وی شرح داد: سخنان فضل الرحمان تهدید دولت و تهییج طرفدارانش برای حمله به اماکن دولتی به حساب می آید و طبق قانون جرم است.

پرویز ختک گفت: تمام سازمان های امنیتی و قضایی پاکستان از دولت اسلام آباد حمایت می نمایند و این نشان می دهد که جهت فضل الرحمان و طرفدارانش اشتباه محض است.

وزیر دفاع پاکستان اضافه نمود: فضل الرحمان در سخنانش نخست وزیر پاکستان را تهدید کرده و گفته است که این سیل جمعیت می توانند به منزل او هجوم برده و او را دستگیر نمایند.

عضو ارشد حزب تحریک انصاف اضافه نمود: این سخن تهدید شخص نخست وزیر است و طبق قانون می تواند موجب زندانی شدن فضل الرحمان شود.

ختک گفت: احزاب اپوزیسیون با دولت توافق کرده ند که در چارچوب قانون و جهتهای مشخص شده دست به اعتراض بزنند ولی اگر سخنان خود را زیر پا بگذارند با برخورد سخت دولت روبرو خواهند شد.

وی تاکید کرد: دولت اسلام آّباد تا زمانی با معترضین سیاست تساهل را پیش خواهد گرفت که آنها از دایره قانون خارج نشوند ولی اگر این اتفاق افتاده و آنها قانون اساسی را زیر پا بگذارند سران حزب جمعیت علمای اسلام باید مسئولیت اتفاقات بعدی را بپذیرند.

گفتنی است حزب جمعیت علمای اسلام با طرفدارانش در شهر اسلام آباد اعتصاب کرده و از دولت پاکستان خواسته اند تا فردا استعفا دهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 639

به "دولت پاکستان علیه فضل الرحمان پرونده قضایی تشکیل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت پاکستان علیه فضل الرحمان پرونده قضایی تشکیل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید