دیپلمات ارشد آمریکایی بده بستان ترامپ در رسوایی اوکراین گیت را تایید کرد

به گزارش مجله روگذر، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در متن استشهادیه خود درباره رسوایی اوکراین گیت تایید کرد که رئیس جمهور آمریکا آشکارا موافقت با یاری نظامی این کشور به اوکراین را مشروط به بیانیه کی یف درباره تحقیق در مورد فساد اقتصادی پسر رقیب انتخاباتی خود نموده بود.

دیپلمات ارشد آمریکایی بده بستان ترامپ در رسوایی اوکراین گیت را تایید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گوردون ساندلند سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا طی هفته جاری متن استشهادیه خود در کنگره را بازنویسی و طی آن اذعان کرد که درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اوکراین برای تحقیقات درباره فعالیت های پسر جو بایدن در این کشور و متوقف کردن یاری های نظامی به کی یف یک بده بستان آشکار بوده است.

این استشهاد ساندلند احتمالا تحقیقات استیضاح ترامپ توسط مجلس نمایندگان آمریکا را تشدید ببخشد.

رئیس جمهور آمریکا به تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات فساد علیه جو بایدن، یکی از نامزدهای بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا متهم شده است.

ساندلند در استشهاد اصلاح شده خود گفته که وی روز اول سپتامبر با آندری یرماک معاون ارشد ولودمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین صحبت نموده و گفته که اخذ موافقت یاری به اوکراین مشروط به پاسخ به درخواست ها برای تحقیقات درباره بایدن است.

ساندلند در استشهادیه مکتوب خود نوشته است: پس از یک نشست طولانی، اکنون یادم می آید که به صورت جداگانه با آقای یرماک صحبت کردم و گفتم از سرگرفته شدن یاری آمریکا اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه اوکراین یک بیانیه ضد فساد عمومی (درباره بایدن) که چندین هفته است درباره آن گفت وگو نموده ایم، منتشر کند.

در صورتی که تحقیقات استیضاح، خاتمه به مرحله ای ختم گردد که در آن مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح او رأی بدهد، مجلس سنا به دادگاه علیه او تبدیل خواهد شد و باید به عزل یا ماندن او در قدرت رأی بدهد.

با توجه به آنکه جمهوری خواستار تا به حال از استیضاح ترامپ حمایت ننموده اند، بعید است که استیضاح، اگر کلید هم زده گردد به عزل ترامپ از قدرت منجر گردد، مگرآنکه او مرتکب جرمی گردد که جمهوری خواستار را با دموکرات ها همراه کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 647

به "دیپلمات ارشد آمریکایی بده بستان ترامپ در رسوایی اوکراین گیت را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات ارشد آمریکایی بده بستان ترامپ در رسوایی اوکراین گیت را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید