سازمان ملل کاهش تنش ها در غرب آسیا را خواهان شد

به گزارش مجله روگذر، به گزارش خبرنگاران، معاون سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خودداری از هر اقدامی را که موجب افزایش تنش ها در منطقه غرب آسیا می گردد، خواهان شد.

سازمان ملل کاهش تنش ها در غرب آسیا را خواهان شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

بر اساس این گزارش، فرحان حق در تبادل نظر با خبرنگاران، پیرامون افزایش تنش ها در منطقه غرب آسیا گفت: ما خواستار خودداری از هرگونه اقدامی که به افزایش تنش در منطقه منجر می گردد، هستیم.

وی در واکنش به اعلام ایران مبنی بر افزایش سطح غنی سازی اورانیوم به میزان 20 درصد هم اضافه کرد: ما می خواهیم اطمینان یابیم که تمام طرف ها به پایبندی خود در برنامه جامع اقدام مشترک ادامه می دهند. دبیرکل روشن نموده است که این توافق، یک دستاورد قابل ملاحظه دیپلماتیک بوده است و باید حفظ گردد.

این مقام سازمان ملل بدون اشاره به بدعهدی آمریکا و اروپا در عمل به تعهدات خود در برجام گفت: ما پیش از این به وضوح بر ضرورت پایبندی تمام طرف های برنامه جامع اقدام مشترک به تعهدات خود تاکید کردیم و از ایران می خواهیم که مفاد برنامه جامع مشترک و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را ادامه دهد.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد پیرامون نشست روز سه شنبه سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که قرار است امیر قطر هم در آن شرکت کند، گفت: باید ببینیم چه اتفاقی می افتد؟ همانطور که می دانید دبیرکل خواستار روابط محبت آمیز بین تمام کشورهای منطقه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1474

به "سازمان ملل کاهش تنش ها در غرب آسیا را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل کاهش تنش ها در غرب آسیا را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید