شرکت آلمانی به درمان کرونا با داروهای موجود امیدوار است

به گزارش مجله روگذر، شرکت داروسازی بایر آلمانی در کوشش است با دارویی که پیشتر از سوی این شرکت برای مداوای مبتلایان به مالاریا فراوری شده، بیماری کووید-19 را درمان کند.

شرکت آلمانی به درمان کرونا با داروهای موجود امیدوار است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

رئیس شرکت داروسازی بایر آلمان امیدوار است یک داروی فراوری این شرکت با نام Resochin بتواند در معالجه مبتلایان به کووید 19 موثر باشد. این دارو قبلا برای مداوای مبتلایان به مالاریا فراوری شده و آزمایش های مشابهی در دیگر کشورها در جریان است.

کارشناسان تاکید می نمایند تهیه و فراوری واکسنی که افراد را در برابر ویروس جدید کرونا مصون کند فرایندی زمان بر است و احتمالا زودتر ازسال 2021 انجام نخواهد شد، از این رو امید کسانی که در سرتاسر دنیا در معرض ابتلا به بیماری کووید- 19هستند بیشتر به دارویی هایی است که در درمان این بیماری موثر باشد.

در همین رابطه ورنر باومن رئیس این شرکت در گفت وگو با شبکه خبری ان تی وی (ntv) با امیدواری بسیار زیاد نسبت به موثر بودن داروهای قبلا فراوری شده در معالجه کووید- 19سخن گفته است.

او داروی Resochin را که شرکت بایر برای معالجه بیماری مالاریا فراوری نموده یکی از نمونه هایی معرفی نموده که آزمایش آن برای مداوای مبتلایان به ویروس جدید کرونا شروع شده است.

به گفته باومن فرایند تحقیق، آزمایش و فراوری داروی جدید برای درمان بیماری کووید- 19بسیار زمان بر است و چنین دارویی در آینده نزدیک و به میزان لازم قابل عرضه نخواهد بود.

بر این اساس مزیت داروی ضد مالاریا در دسترس بودن آن است و چنانچه موثر بودن آن در مداوای مبتلایان به بیماری حاد تنفسی کرونا اثبات گردد شرکت بایر آماده است تمام امکانات خود را برای فراوری آن به میزان کافی به کار گیرد.

داروی یادشده حاوی ماده کلروکین است که در دهه سی قرن گذشته، حدود 90 سال پیش برای معالجه مالاریا فراوری و استفاده شده است. در آنالیز های آزمایشگاهی، این دارو تکثیر سلول های کرونای جدید که عامل بیماری حاد تنفسی کووید 19 هستند را به خوبی محدود نموده است.

رئیس شرکت بایر می گوید در آزمایش داروی ضد مالاریا بر روی بعضی مبتلایان به کرونا در چین نشانه های بسیار امیدوارنماینده ای مبنی بر احتمال موثر بودن این دارو مشاهده شده است.

هنوز مراحل آزمایش داروی Resochin بر روی مبتلایان به کووید- 19 به شکل گسترده انجام نشده و چنین آزمایش هایی و تائید موثر بودن آن از سوی نهادهای نظارتی پیش فرض فراوری و عرضه سراسری آن است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 969

به "شرکت آلمانی به درمان کرونا با داروهای موجود امیدوار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت آلمانی به درمان کرونا با داروهای موجود امیدوار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید