طالبان: حضور گروه ترکستان شرقی در افغانستان تبلیغات غرب است

به گزارش مجله روگذر، سخنگوی طالبان گفت که گزارش رسانه های غربی مبنی بر حضور گروهی از اعضای ترکستان شرقی در افغانستان حقیقت ندارد و هدف آن بهانه ای برای ادامه حضور آمریکا در این کشور است.

طالبان: حضور گروه ترکستان شرقی در افغانستان تبلیغات غرب است

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، بعضی رسانه های غربی اخیرا با انتشار ویدئویی مدعی شدند که اعضای گروه ترکستان شرقی در افغانستان حضور دارند، سلاح به دست دارند و سوار بر خودروهای زرهی هاموی هستند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان ضمن رد این گزارش ها توضیح داد که اتباع هیچ کشور خارجی در افغانستان حضور ندارند و پس از حمله آمریکا به افغانستان تمام مجاهدین و اتباع خارجی که برای جنگ علیه شوروی به افغانستان آمده بودن این کشور را ترک کردند و بیشتر آن ها یا به کشورهای خود بازگشته و یا به بعضی کشورهای عربی رفتند.

مجاهد اضافه نمود: گزارش ها درباره حضور مسلحانه چنین گروه هایی در افغانستان تبلیغات محض است و هدف از آن نیز ایجاد بدبینی بین طالبان و کشورهای همسایه می باشد تا از این طریق برای بقای اِشغال آمریکا در منطقه بهانه تراشی گردد.

وی ادامه داد: طالبان به کشورهای منطقه و دنیا اطمینان می دهد که خاک افغانستان علیه هیچ کشوری مورد استفاده قرار نمی گیرد و در مقابل نیز از سایر کشورها نیز امید اتخاذ موضعی مشابه را دارد.

رسانه های غربی در حالی گزارش مبنی بر حضور جنگجویان خارجی در صفوف طالبان را منتشر نموده اند که اخیراً دیدارهای مقامات خارجی کشورهای مختلف اروپایی و منطقه با طالبان افزایش یافته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 705

به "طالبان: حضور گروه ترکستان شرقی در افغانستان تبلیغات غرب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: حضور گروه ترکستان شرقی در افغانستان تبلیغات غرب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید