فعالان کارگرى هفت تپه اخراج غیرقانونی 7 نفر از کارگران این شرکت را محکوم کردند خبرنگاران

به گزارش مجله روگذر، فعالان کارگرى هفت تپه با صدور بیانیه اى، اخراج غیرقانونی هفت نفر از کارگران این مجموعه از سوى کارفرماى شرکت را محکوم کردند.

فعالان کارگرى هفت تپه اخراج غیرقانونی 7 نفر از کارگران این شرکت را محکوم کردند خبرنگاران

به گزارش خبرنگار خبرگزارى دانشجو، فعالان کارگرى کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با صدور بیانیه اى، اخراج غیرقانونی هفت نفر از کارگران این مجموعه از سوى کارفرماى شرکت را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است:

به آگاهی می رساند، در سال 98 پس از اخراج بدون دلیل بیست نفر از همکارانمان، کوشش های بسیار از سوی کارگران در جهت ایجاد امنیت شغلی توافقنامه ای با حضور کارفرما و اعضای شورای تأمین و نمایندگان کارگران صورت پذیرفت که بدلیل اهمیت موضوع، اولین بند این توافقنامه به ایجاد امنیت شغلی کارگران اختصاص یافت که کارفرما به صراحت متعهد شد، از تاریخ فوق الذکر هرگونه تعدیل نیرو تحت هر عنوان ممنوع بوده مگر در مواردی که رأى کمیته انضباط کار کسب گردد و این توافقنامه طبق قانون کار اصل صریح قانون است و تخلف از آن امکان پذیر نیست، اما کارفرما به تعهد خود عمل ننموده بلکه آن را نقض نموده است و 7 نفر از کارگران بدون دلیل از کار اخراج شده اند.

واجب است که از شأن کارگران شریف هفت تپه دفاع نماییم و از اقدامات غیرقانونی کارفرما جلوگیری کنیم چرا که نادیده دریافت این توافقنامه را دهن کجی به قانون و توهین به شأن و منزلت کارگران می دانیم. فلذا تا آخر این موضوع را پیگیری و با اتحاد و همدلی آن را به نتیجه خواهیم رساند.

و اما سخنی با اعضای شورای تأمین استان خوزستان؛ آیا سکوت شما در مقابل نقض توافقنامه ای که خود شما نیز از امضاءکنندگان آن بوده اید و رئیس اداره کار وقت هم بعنوان ناظر قانونی از امضاءکنندگان آن بوده است در درجه اول تنزل اعتبار شورای تأمین نیست؟ این انفعال در مقابل قانون گریزی های کارفرما تا کجا ادامه خواهد داشت؟ آیا نمی بایست دستکم از شأن و حرمت امضای خودتان دفاع کنید و کارفرما را مجاب به رعایت قانون نمایید؟

قطع به یقین بدانید که کوتاهی شما و هر گونه قصورتان در این خصوص لطمه ای جدی به صندلی این شورا خواهد زد و قطعاً بیش از پیش باعث بی اعتمادی کارگران نسبت به تصمیمات آن خواهد شد؛ لذا می بایست از شأن امضای خودتان دفاع کنید و اجازه قانون گریزی را به کارفرمای ناقض توافقنامه ندهید. وقتی که با مهر و امضای شخص مدیرعامل این توافقنامه یا تعهد نامه ابلاغ شده است و رونوشت آن در اختیار همه شما قرار گرفته است، باید آن را پیگیری کنید تا دیوار اعتماد کارگر نسبت شما آوار نگردد.

در انتها، اگر چه کارفرما برای مهر و امضای خود اعتباری قائل نباشد و اعضای شورای تأمین نیز دغدغه حفظ قانون و صیانت از اعتبار تصمیمات خود را نداشته باشند در مقابل، ما کارگران برای امضای خود اعتبار قائلیم و به هیچ عنوان سکوت نخواهیم کرد و اجازه دهن کجی به شأن کارگر و قانون را نخواهیم داد.

همکاران گرامی؛ همه ما کارگران هفت تپه با هر نگرش و دید و مرامی در انتها تمام اختلاف سلیقه ها و دیدگاه ها یک نکته مشترک داریم و آن این است که همه جزو طبقه کارگر هستیم و برای رسیدن به معیشت بهتر و سطح زندگی مطلوب تر چاره ای جز همبستگی نداریم چرا که از منفعت همدیگر نفع و از ضرر همدیگر متضرر می شویم و تنها برگ برنده ما اتحاد و همبستگی ما است. بنابراین، محکم و پایدار در کنار همکارانمان می ایستیم تا همکارانمان به کار بازگردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1587

به "فعالان کارگرى هفت تپه اخراج غیرقانونی 7 نفر از کارگران این شرکت را محکوم کردند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالان کارگرى هفت تپه اخراج غیرقانونی 7 نفر از کارگران این شرکت را محکوم کردند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید