مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم ترامپ درباره سوریه را محکوم کرد

به گزارش مجله روگذر، مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه با تصویب قطعنامه ای رسماً تصمیم دولت این کشور برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه همزمان با عملیات ترکیه در شمال شرق آن کشور را محکوم کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم ترامپ درباره سوریه را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با اکثریت قاطع آرا قطعنامه ای را به تصویب رساند که رسماً تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره سوریه را محکوم می نماید.

طبق نوشته پایگاه هیل، نزدیک به کنگره آمریکا این قطعنامه با 354 رأی موافق در برابر 60 رأی مخالف به تصویب رسید. این قطعنامه با تصمیم دولت آمریکا مبنی بر عدم جلوگیری از عملیات ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد در شمال شرق سوریه را محکوم می نماید.

این قطعنامه، از دولت ترکیه می خواهد به عملیات نظامی خود در شمال شرق سوریه پایان دهد، از آمریکا می خواهد از شبه نظامیان کرد در سوریه حمایت کند و خواهان آن است که کاخ سفید طرحی روشن و ویژه برای شکست دائمی داعش ارائه کند.

هفته گذشته ترامپ بعد از مکالمه تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، اظهار داشت که ارتش آمریکا در آستانه عملیات ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، این مناطق را ترک می نماید.

بر اساس توافق انجام شده میان واشنگتن و آنکارا، قرار است ترکیه در ازای عقب نشینی نیروهای آمریکایی، نگهداری چند هزار اسیر داعشی را که در حال حاضر در اختیار شبه نظامیان کرد هستند، بر عهده بگیرد.

ترکیه بعد از اعلام تصمیم ترامپ و به بهانه ایجاد یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری، عملیاتی نظامی را در شمال سوریه شروع نموده است. بنا بر اعلام آنکارا، ارتش ترکیه میخواهد تا عمق 30 تا 35 کیلومتری سوریه پیشروی کند. شبه نظامیان کرد در سوریه تصمیم آمریکا برای عقب نشینی را خنجر از پشت توصیف نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 585

به "مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم ترامپ درباره سوریه را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم ترامپ درباره سوریه را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید