مسئول تحقیق در پرونده تبانی ترامپ-روسیه استعفا کرد

به گزارش مجله روگذر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دفتر دادستانی فدرال ایالت کنتیکت آمریکا از استعفای نورا دانهی (Nora Dannehy) خبر داد که از دستیاران ارشد دادستانی در زمینه تحقیق در باب پرونده تبانی ادعایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و روسیه در جریان انتخابات 2016، بوده است.

مسئول تحقیق در پرونده تبانی ترامپ-روسیه استعفا کرد

البته دفتر دادستانی به دلایل استعفای دانهی اشاره ای نکرد حال آنکه پیشتر روزنامه هارت فورد کورانت گفته بود تیم بازرسی به دلایل سیاسی تحت فشار است تا نتایج تحقیقات خود را پیش از موعد منتشر کند و همین امر می تواند دلیل استعفای این مقام وزارت دادگستری باشد.

ویلیام بار دادستان کل آمریکا نیز پیشتر گفته بود که ممکن است برخی نتایج به دست آمده از سوی دانهی را پیش از انتخابات 3 نوامبر (13 آبان) منتشر کند.

این درحالی است که دموکرات ها می گویند این اقدام در راستای تلطیف افکار عمومی به نفع ترامپ در آستانه انتخابات 2020 انجام می شود.

دموکرات ها مدعی هستند که روسیه فرایند انتخاباتی 2016 آمریکا را به نفع ترامپ دستکاری کرده حال آنکه جمهوریخواهان اتهام مشابهی را مبنی بر دخالت چین در انتخابات 2020 به نفع پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات این دور از رقابت ها مطرح می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1265

به "مسئول تحقیق در پرونده تبانی ترامپ-روسیه استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئول تحقیق در پرونده تبانی ترامپ-روسیه استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید