مقاله: بازدید از ده جزیره بسیار زیبای ایتالیا

به گزارش مجله روگذر، فاصله این جزیره از کشور تونس (Tunisia) کمتر از فاصله آن تا ایتالیا است و محل یکی از زیباترین سواحل دنیا، یعنی ساحل خرگوش (Rabbit Beach) است. این ساحل که بر جزیره ای بسیار کوچک در کرانه جنوبی لامپدوسا واقع شده است و شکلی شبیه به قلب دارد، با عبور از آبراه هایی کم عمق قابل دسترسی است. این جزیره محافظت شده یکی از معدود مکان های دریای مدیترانه است که در آن لاک پشت های دریایی می توانند در آرامش تخم ریزی کنند. لامپدوسا موقعیت ایده آلی را برای غواصی بدست می دهند و گردش با قایق بهترین روش برای پیدا کردن مکان های منحصر بفرد در زیر دریاست. یکی از مکان های معروف برای غواصی، اطراف مجسمه در زیر آب Madonna del mare است؛ جایی که غواصان می توانند هشت پاها، ماهی های هامور و سارگو را از نزدیک ببینند.

مقاله: بازدید از ده جزیره بسیار زیبای ایتالیا

کاپری که در خلیج ناپل (Naples) واقع شده است، جزیره ای سرشار از افسانه و تاریخ است. در داستان ها آمده است که آوازهای فریبنده زنان زیبای این جزیره، دریانوردان را به کام مرگ می کشیده است. امپراطور رومی، تیبریوس (Tiberius) تا زمان مرگ خود در سال 37 بعد از میلاد در این مکان می زیسته است. ویلا جووی (Villa Jovis)، که اقامتگاه شاهانه امپراطور بوده است، یکی از جاذبه های گردشگری بسیار معروف جزیره کاپری است. محبوب ترین جاذبه طبیعی این جزیره غار مشرف به آب Blue Grotto است که با قایق در هنگامی که امواج آرامند قابل دسترسی است. سواری با تله کابین های Seggiovia در شهر Anacapri به سمت قله Monte Solaro از دیگر فعالیت های تفریحی محبوب است. این سفر کوتاه 15 دقیقه ای امکان تماشای مناظر بسیار زیبای جزیره و دریا را به دست می هد.

پروسیدا کوچکترین جزیره از میان سه جزیره معروف خلیج ناپل (Naples) است. این جزیره به اندازه دو جزیره دیگر کاپری (Capri) و ایشیا (Ishia) جاذبه گردشگری ندارد و جمعیت آن نسبت به همسایه های وسیع ترش بسیار کمتر است. این جزیره مقصدی مطلوب برای آن دسته از گردشگران تور ایتالیا است که به دنبال تعطیلاتی خودمانی در کنار دریا هستند. شهرهایی همچون بندر اصلی Marina Grande و Chiaiolella از اقامتگاه هایی معمولی، رستوران هایی که وعده هایی ساده شامل ماهی تازه یا گوشت خرگوش سرو می کنند و سواحل شنی که امکان حمام آفتاب و شنا را بدست می دهند برخوردارند. کلیسای سنت مایکل (San Michele) با گنبد نقاشی شده اش که قدیس مایکل را در حال نبرد با شورشیان ترک نشان می دهد، فرصت پناه گرفتن در سایه و نگاه انداختن به تاریخچه پروسیدا را بدست می دهد.

منبع مقاله: بازدید از ده جزیره بسیار زیبای ایتالیا

انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1874

به "مقاله: بازدید از ده جزیره بسیار زیبای ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: بازدید از ده جزیره بسیار زیبای ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید