موزه ملی ایران خطاب به جامعه جهانی: جلوی ترامپ را بگیرید

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران: موزه ملی ایران با انتشار بیانیه ای در واکنش به توئیت تهدیدآمیز ترامپ برای هدف قرار دادن اماکن فرهنگی با ارزش ایران، از جامعه جهانی خواست به اظهارات ترامپ واکنش نشان دهند.

موزه ملی ایران خطاب به جامعه جهانی: جلوی ترامپ را بگیرید

در بیانیه موزه ملی ایران آمده است: موزه ملی ایران، تهدید اخیر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا (توئیت ساعت 11:52 تاریخ 4 ژانویه 2020) مبنی بر هدف قراردادن 52 مکان در ایران از جمله مکان هایی که برای فرهنگ ایرانی بسیار مهم هستند؛ را محکوم می نماید و آن را نقص آشکار قانون مربوط به قرارداد حـمایت اموال فرهنگی هنگام جنگ یونسکو، مصوب 14 می 1954 در لاهه و پروتکل 1 کنوانسیون ژنو مـصوب 12 آگوست 1949 می داند.

موزه ملی ایران در بیانیه خود افزوده است: بی تردید چنین اقدامی در جهت تخریب اموال فرهنگی که بخشی از میراث بشری اند، جنایت جنگی محسوب می گردد و انتظار داریم که جامعه جهانی در قبال آن واکنش لازم انجام دهد.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ بامداد امروز در توئیتی اظهار داشت، 52 هدف در ایران که بخشی از آن ها اماکن فرهنگی با ارزش برای ایران و ایرانی ها است در تیررس آمریکا قرار گرفته است.

این اظهارنظر ترامپ مغایر با تمامی کنوانسیون ها و قوانین و قطعنامه های جهانی درخصوص مصونیت آثار تاریخی در جنگ ها و درگیری های مسلحانه است که براساس این قوانین جنایت جنگی خوانده می گردد.

موزه ملی ایران نخستین نهاد میراثی کشور است که به اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا واکنش نشان داده است.

منبع: صدای میراث
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 802

به "موزه ملی ایران خطاب به جامعه جهانی: جلوی ترامپ را بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ملی ایران خطاب به جامعه جهانی: جلوی ترامپ را بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید