نحوه ثبت نام دانشجویان انصرافی در آزمون سراسری سال 99

به گزارش مجله روگذر، دانشجویان انصرافی دوره روزانه ورودی سال 1397 و قبل از آن برای شرکت در آزمون سراسری سال 1399 باید تا 25 اسفند ماه سال 98 به تکمیل فرم شماره 2 اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام دانشجویان انصرافی در آزمون سراسری سال 99

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل دبیرستان در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دانشجویان دوره روزانه ورودی سال 1397 و قبل از آن برای شرکت در آزمون سراسری سال 1399 باید تا 25 اسفند ماه سال 98 با تکمیل فرم شماره 2 در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری 99 و تأیید دانشگاه محل تحصیل، انصراف قطعی خود را اعلام نموده و بند 33 تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

در صورت قبولی در آزمون سراسری، این فرم از مدارک الزامی برای ثبت نام در دانشگاه خواهد بود. کسانی که در آزمون سراسری سال 1398 در رشته روزانه قبول شده اند، در صورت شرکت در آزمون سراسری سال 1399 به شرط انصراف تا 25 اسفند ماه 98 فقط می توانند رشته های غیر روزانه را انتخاب نمایند.

طبق دفترچه راهنمای ثبت نام، دانشجویان رشته های روزانه که بدون انصراف تا 25 اسفند ماه 98 در آزمون سراسری 99 قبول شوند، متخلف محسوب شده و اجازه ثبت نام در رشته جدید را ندارند. همچنین دانشجویانی که انصراف می دهند، حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبلی نخواهند داشت.

هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون می تواند متقاضی شرکت در یکی از گروه های پنجگانه آزمایشی شامل گروه آزمایشی یک علوم ریاضی و فنی، گروه آزمایشی 2 ـ. علوم تجربی، گروه آزمایشی 3 علوم انسانی، گروه آزمایشی 4 هنر و گروه آزمایشی 5 زبان های خارجی گردد.

بر اساس مصوبه جلسه هجدهم شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان آزمون سراسری سال 1399 مجاز هستند در زمان ثبت نام بدون توجه به نوع نظام آموزشی که در آن تحصیل نموده اند، نوع مجموعه سوالات خود را از نظام آموزشی دیگر نظام آموزشی 3-3-6 و یا نظام آموزشی سالی واحدی- ترمی واحدی انتخاب نمایند و در جلسه آزمون به آن پاسخ دهند.

گفتنی است؛ آزمون سراسری سال 99 در روز های 12 و 13 تیرماه سال 1399 در حوزه های امتحانی برگزار خواهد شد و کارت ورود به جلسه رشته های با آزمون کنکور از 9 تیر ماه سال 99 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد، داوطلبان تا 11 تیر ماه فرصت دارند نسبت به دریافت پرینت کارت خود اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 872

به "نحوه ثبت نام دانشجویان انصرافی در آزمون سراسری سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه ثبت نام دانشجویان انصرافی در آزمون سراسری سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید