واکنش روسیه از حمایت اقتصادی آلمان از گروه کلاه سفیدها در سوریه

به گزارش مجله روگذر، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از تصمیم دولت آلمان برای یاری اقتصادی 5 میلیون یورویی به گروه موسوم به کلاه سفیدها در سوریه انتقاد و اظهار داشت که بخشی از این مبلغ به دست تروریست ها خواهد افتاد.

واکنش روسیه از حمایت اقتصادی آلمان از گروه کلاه سفیدها در سوریه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

زاخارووا گفت: وزارت خارجه آلمان انتها همه شرم و دودلی را کنار گذاشته و با شور و اشتیاق زیاد نقش تبلیغ نماینده اصلی و حامی گروه کلاه سفیدها را بازی می نماید و سعی دارد این گروه را الگوی برای خدمات انسانی قهرمانانه و نماد امید برای جامعه مدنی سوریه معرفی کند.

وی اضافه نمود: شرکای آلمانی ما از تحسین این گروه دریغ نمی نمایند و فعالان کلاه سفیدها را شوالیه های بدون ترس و غیرقابل انتقاد معرفی می نمایند.

زاخارووا اضافه نمود: به عقیده مقامهای آلمانی، کلاه سفیدها در خط مقدم جبهه انساندوستی در سوریه مبارزه می نمایند و مجموعه وظایف مهم برعهده دارند که از نجات مصدومان گرفته تا ارائه یاری های فوری به مجروحان اقدامات جنگی در مناطق مختلف روسیه و خاموش کردن حریق ها و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را در برمی گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: از این گزارش وزارت خارجه آلمان چنین برداشت می گردد که برلین برای این اهدف انسانمحبت آمیز به کلاه سفیدها در سال 2020 مبلغ 5.1 میلیون یورو یاری اقتصادی کرد. برای محافل انسانی معما شده است که چه مقدار از این مبلغ به تروریست ها و افراط گرایان ازجمله از گروه هیات التحریر الشام رسید.

وی اضافه نمود: این سوال هم پیش می آید که آیا از این مبلغ برایسفر خالد الصالح از سرکردگان کلاه سفیدها از اردن به آلمان پرداخت شد. بر اساس اطلاعات سازمان های اطلاعاتی این فرد با سازمان های تروریستی ارتباط مستقیم دارد که در گذشته به تفصیل در این مورد صحبت کردیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام نمود: تمایز قائل شدن میان بندها قانونی مربوط به حمایت از وظایف انسان محبت آمیز و حمایت های از تروریست ها که به طرز فاحشی از سوی برلین مورد تحسین قرار گرفته اند، هر چه بیشتر سخت می گردد.

وزارت امور خارجه آلمان به تازگی اعلام نمود که مبلغ 5 میلیون یورو یاری اقتصادی به تشکیلات کلاه سفیدها اختصاص داده است.

گروه موسوم به کلاه سفیدها در مارس 2013 به دست جمیز لو میجرر کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس با یاری واشنگتن در ترکیه تاسیس شد. از همان ابتدا حوزه کار این گروه مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی معین شد.

بسیاری از اسناد یافت شده توسط ارتش سوریه در مناطق آزاد شده از چنگ تروریسم در این کشور نشان می دهند که کلاه سفیدها عضو گروه های تروریستی هستند و از تروریست ها حمایت می نمایند، بویژه آنکه فرآیند بکارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان توسط گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره سابق) را فراهم کردند.

اقدامات کلاه سفیدها که همیشه در راستای جنایات گروه های تروریستی در سوریه بوده است ، نشان می دهد که عناصر این گروه سربازان انگلیس و بازوان آمریکا در سوریه هستند.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1454

به "واکنش روسیه از حمایت اقتصادی آلمان از گروه کلاه سفیدها در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه از حمایت اقتصادی آلمان از گروه کلاه سفیدها در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید