کارمندان دانشجو، از عوامل رونق جعل مدرک تحصیلی ، سیاست گذاری ها در حوزه آموزش عالی اشتباه است

به گزارش مجله روگذر، مدیر گروه انرژی های نو و تجدیدپذیر دانشگاه تهران گفت: در بسیاری از دانشگاه ها عمدتاً کارمند دانشجویان حضور دارند و فقط به دنبال اخذ مدرک تحصیلی هستند.

کارمندان دانشجو، از عوامل رونق جعل مدرک تحصیلی ، سیاست گذاری ها در حوزه آموزش عالی اشتباه است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مشاوره تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، یونس نورالهی مدیر گروه انرژی های نو و تجدیدپذیر دانشگاه تهران در برنامه رادیویی گفت وگوی علمی با اشاره به این موضوع که جعل مدرک نه فقط در حوزه وزارت علوم که در حوزه وزارت بهداشت نیز رخ می دهد، گفت: علل و عوامل این مسئله گسترده است و یکی از این دلایل به سیاست گذاری ها باز می گردد در نتیجه امروز شاهد رواج جعل مدرک هستیم. اگر امروز در خیابان انقلاب قدمی بزنید، مبلغین تخلف و تقلب علمی را مشاهده می کنید که آزادانه بدون هیچ واهمه این کار را انجام می دهند و این نشان از عمق فاجعه است.

نورالهی گسترش بی رویه آموزش عالی را یکی از دلایل اصلی رواج جعل مدرک دانست و اظهار کرد: این رشد، آموزش عالی را به شدت مشغول کرد و توجه اساتید به دانشجویان را به شدت کاهش داد. کاهش توجه دانشگاه ها به دلیل کثرت دانشجویان تحت هدایت اساتید یکی از عوامل اصلی گسترش جعل مدرک است.

مدیرگروه انرژی های نو و تجدید پذیر دانشگاه تهران در ادامه از انگیزه دانشجویان به عنوان یکی دیگر از عوامل رونق جعل مدرک تحصیلی یاد و مطرح نمود: به جز چند دانشگاه برتر کشور، در بسیاری از دانشگاه ها، عمدتاً کارمند دانشجویان حضور دارند و فقط به دنبال اخذ مدرک تحصیلی هستند.

وی اضافه کرد: از کسی که هدف و انگیزه او فقط دریافت مدرک تحصیلی است، نباید انتظار داشت روزی 10 ساعت درس بخواند و وارد جامعه گردد. آن ها فقط به دنبال کاغذی با نام مدرک تحصیلی هستند تا بتوانند مبلغی را به حقوق دریافتی خود در اداره مورد نظر اضافه نمایند. به ندرت چنین کسانی با کوشش خودشان به دنبال مدرک تحصیلی هستند.

نورالهی با تصریح بر اینکه سیاست گذاری ها در حوزه آموزش عالی غلط بوده است، اظهار کرد: امروز در ادارات شاهد هستیم منشی معاون یک مدیر کل، فوق لیسانس رشته فنی دارد درحالی که پست منشی و مسئول دفتری برای دیپلم تعریف شده است. این مسئله تأثیر بسیار زیادی در بهره وری این فرد ایجاد نموده است، زیرا به مرور نمی تواند بپذیرد با مدرک فوق لیسانس، در صندلی منشی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1149

به "کارمندان دانشجو، از عوامل رونق جعل مدرک تحصیلی ، سیاست گذاری ها در حوزه آموزش عالی اشتباه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارمندان دانشجو، از عوامل رونق جعل مدرک تحصیلی ، سیاست گذاری ها در حوزه آموزش عالی اشتباه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید