برآورد تازه درباره دلیل غیبت کیم ، زخمی شدن در جریان آزمایش موشکی؟

به گزارش مجله روگذر، یکی از مقام های ارشد پیشین دفتر 39 (سازمان وابسته به حزب کارگران کره شمالی با ماموریت پولشویی برای خاندان کیم) مدعی شد کیم جونگ-ایل در جریان آزمایش موشکی روز 14 آوریل زخمی شده و از آن موقع تحت درمان است.

برآورد تازه درباره دلیل غیبت کیم ، زخمی شدن در جریان آزمایش موشکی؟

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دونگ-آ ایلبو، لی جونگ-هو که سال ها پیش از کره شمالی به آمریکا گریخت، روز شنبه مقاله ای نوشت و در آن ادعا کرد هر آزمایش موشکی از جمله موردی که روز 14 آوریل انجام شد، نمی توانسته بدون اجازه رهبر کره شمالی و فرمانده کل قوا باشد. از این رو، کیم بی تردید تا ساعت هفت صبح روز 14 آوریل زنده و سرحال بوده و موشک هم با دستور او شلیک شده است.

در بخشی از مقاله لی آمده است: در گزارش های مربوط به آزمایش موشکی خبری از کیم نبود و هیچ تصویری هم از شلیک موشک و تمرین جنگنده های نظامی منتشر نشد که نشان می دهد یک اتفاق غیرمنتظره برای او هنگام آزمایش موشکی اتفاق افتاده است. بر این باورم کیم اندکی پس از پرتاب موشک به مشکل خورده و به همین دلیل هم کمیته مرکزی پخش تلویزیون کره شمالی نتوانست تصاویر آزمایش موشکی را پخش کند. این کمیته به دستور مستقیم کیم کار می نماید.

این مقام ارشد پیشین کره شمالی درباره حدس های مربوط به خبر مرگ مغزی کیم پس از جراحی قلب هم گفت: پزشکان کیم جونگ-اون همگی از بیمارستان بونگ وا در پیونگ یانگ هستند و این خبر که پزشکان دیگر بیمارستان ها رهبر کره شمالی را عمل نموده اند، درست نیست. از این رو، به نظر نمی رسد خبرهای مربوط به مرگ کیم نمی تواند درست و قابل اعتماد باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1048

به "برآورد تازه درباره دلیل غیبت کیم ، زخمی شدن در جریان آزمایش موشکی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برآورد تازه درباره دلیل غیبت کیم ، زخمی شدن در جریان آزمایش موشکی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید