آمادگی کردهای سوریه برای محاکمه داعشی های خارجی

به گزارش مجله روگذر، در پی مقاومت کشورهای دنیا در برابر تحویل اتباع داعشی خود، کانتون کردها در شمال و شرق سوریه برای شروع محاکمه داعشی های خارجی تحت بازداشت خود آماده می گردد.

آمادگی کردهای سوریه برای محاکمه داعشی های خارجی

به نقل از سایت ارم نیوز، ارزیابی ها نشان می دهد که کانتون کردها در شمال و شرق سوریه حدود 12 هزار داعشی را تحت بازداشت دارد که از این تعداد حدود 2000 تن از اتباع 50 کشور دیگر هستند.

دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اظهار داشت، کانتون کردها در صدد شروع محاکمه داعشی های خارجی پس از تکمیل ساخت دادگاهی بین المللی در منطقه القامشلی در شمال شرق سوریه و تجهیز آن به کادر متخصص از وکلا و قضات است.

این سازمان اظهار داشت، کانتون کردها ساخت و تجهیز دادگاه بین المللی در منطقه القامشلی را به دستور ائتلاف بین المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا انجام و در انتظار موافقت بین المللی برای شروع محاکمات است.

کردها در کنار آمادگی برای محاکمه داعشی های خارجی به محاکمه داعشی های سوری در دادگاه های دیگر و با نظارت نمایندگان کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش و هیئت های بین المللی ادامه می دهند.

نیروهای سوریه دموکراتیک علاوه بر زندانها بر اردوگاههای شمال شرق سوریه که خانواده های داعشی ها در آن سکونت دارند از جمله اردوگاه الهول در جنوب شرقی استان حسکه با حدود 65 هزار آواره و خانواده داعشی نظارت دارد.

کانتون کردها از امکانات مادی کم که امکان کنترل این زندان ها و اردوگاه ها را فراهم نمی کند شکایت داشته و از جامعه بین الملل خواسته است یاری بیشتری ارائه و برای پذیرش داعشی های خارجی توسط دولتهایشان کوشش کند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1178

به "آمادگی کردهای سوریه برای محاکمه داعشی های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی کردهای سوریه برای محاکمه داعشی های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید