استفاده از ظرفیت مشارکت های اجتماعی برای حفظ آثار تاریخی استان مرکزی

به گزارش مجله روگذر، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: استفاده از توان و ظرفیت مشارکت های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد برای حفظ و حراست از آثار و ابنیه تاریخی امری لازم است.

استفاده از ظرفیت مشارکت های اجتماعی برای حفظ آثار تاریخی استان مرکزی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، سرهنگ محمد خسروی، سه شنبه 19 آذر 98 در جلسه مشارکت های اجتماعی این استان که با حضور مدیران ادارت میراث فرهنگی شهرستان های استان مرکزی برگزار گردید، گفت: با توجه به رویکرد یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور به استفاده از ظرفیت مشارکت های اجتماعی برای حفظ و حراست از آثار و ابنیه تاریخی کشور و از طرفی تسهیل ماموریت ها، برطرف کمبودها و در نهایت جلب سرمایه های اجتماعی در افق بلند مدت احتیاج به استفاده بهینه و حداکثری از امکانات و ظرفیت های برون سازمانی (مردمی و دولتی) در حفظ و نگهداری از آثار و ابنیه تاریخی استان داریم.

خسروی هدف از تشکیل این جلسه را آشنایی بیشتر مدیران ادارات میراث فرهنگی شهرستان ها با نحوه فعالیت سمن ها و همچنین لزوم تشکیل سازمان های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت آن ها مطرح نمود.

او با بیان اینکه اقدامات دولت به تنهایی نمی تواند نتیجه بخش باشد و باید راهکارهای دیگری نیز در این خصوص اندیشیده گردد، اظهار کرد: با برگزاری دوره های آموزشی، همراه سازی مردم و اطلاع رسانی لازم می توان از ظرفیت ها و مشارکت های مردمی بهره گرفت.

سرهنگ خسروی در خاتمه از آمادگی کامل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مرکزی برای پاسداری و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی این استان اطلاع داد و بر ضرورت تعامل و همکاری هرچه بیشتر مدیران میراث فرهنگی شهرستان های این استان با یگان حفاظت تأکید کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 722

به "استفاده از ظرفیت مشارکت های اجتماعی برای حفظ آثار تاریخی استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت مشارکت های اجتماعی برای حفظ آثار تاریخی استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید