اندر مصائب خصوصی کردن ها ، تبدیل وضعیت و اخراج، در کمین کارمندان شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس!

به گزارش مجله روگذر، کارمندان شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس می گویند 45 روز است که به تبدیل وضعیت قراردادی شان به پیمانکاری، که در نهایت منجر به بیکاری شماری از آن ها شده، معترضند.

اندر مصائب خصوصی کردن ها ، تبدیل وضعیت و اخراج، در کمین کارمندان شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس!

گروه دانشگاه خبرنگاران، این روز ها سر و صدای مسائل کارگری از همه طرف شنیده می گردد. انگار دمل بزرگی در اکثر نقاط ایران زمین ترکیده؛ دملی که از درد خصوصی سازی بوجود آمده است. چیزی که قرار بود و هست حلال مسائلمان باشد، حالا با اجرای نادرست و عدم نظارت، چرخ زندگی اکثر مردم را از کار انداخت.

این گزارش نه مثل قبلی ها، که به گونه ای دیگر است. داستان با هپکو، نیشکر هفت تپه، ماشین سازی و یا کنتور سازی که مشکل خوابیدن چرخ فراوری است، فرق دارد. شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس داستان مسائلش از انجا آغاز شد که به مناقصه گذاشته شده و به گفته کارگرانش با قیمت پایینی به فروخته شده است.

کارمندانش می گویند که گرچه مالکان فعلی تعهد کردند که تا 6 سال، پرسنل و اعضای شرکت را اعم از 850 نفر نیروی رسمی و 417 نفر نیروی قراردادی و همچنین ماشین آلات شرکت را تا اتمام پرداخت هایشان دست نخورده و کما فی السابق حفظ نمایند، اما با گذشت کمتر از یک سال از مدیریت جدید، آغاز به اخراج پرسنل شرکت کردند و در حال حاضر از 417 نفر نیروی قراردادی که اکثرا بالای 15 سال سابقه کاری دارند، نزدیک به دویست نفر باقی مانده اند.

حالا به گفته کارمندان این شرکت بین المللی، نزدیک به 45 روز است که به تبدیل وضعیت قرارداد از حالت قرارداد مستقیم به پیمانکاری که در نهایت منجر به بیکاری شماری از آن ها شده، معترضند. می گویند اعتراضاتمان را به مراکز و ارگان های متعددی بیان کردیم، اما بی نتیجه بود. آن ها حتی شکایت خود را به قوه قضائیه ارجاع دادند و گویا حق هم به ما داده شد، اما هنوز روند اخراج نیرو های شرکت ادامه دارد.

کارمندان معتقدند با وجود اینکه فرماندار اسلامشهر در شبکه پنج سیما ضرب العجل دو روزه برای سرانجام جریان اخراج کارمندان و کارگران شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس بیان کرد، اما مالک و مدیرعامل کنونی شرکت، بدون کمترین توجهی، به فعالیت های پیشین خود و اخراج نیرو ها ادامه می دهند.

یکی از کارمندان شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در تبادل نظر با خبرنگاران ضمن گلایه از وضع موجود می گوید نمی دانیم که در پشت پرده این وقایع چه کسانی سود می برند. تا به امروز با وجود صحبت های فرماندار و معاون سیاسی او، هیچ اتفاقی رخ نداده است. آنچه تعیین است، این است که این ها قصد زمین زدن شرکت را دارند تا اعلام ورشکستگی نموده و به وسیله فروش، به سود قابل توجهی دست پیدا نمایند.

او می افزاید: ما سال ها در این شرکت کار نموده ایم و توانایی تشخیص و تمیز فردی که نیت کارآفرینی دارد، از کسی که صرفا نیت شخصی دارد، داریم. آنچه عیان است این که این افراد، خصوصی سازی را با ارث پدری اشتباه گرفته اند و درصدد زمین زدن کارخانه ها و شرکت های مختلف هستند. باید توجه داشته باشیم که چند درصد از نیرو های خوب و کارآمدی که اخراج می شوند، جذب کار دیگر و چند درصد از آن ها دچار مسائل و معضلات اجتماعی و فرهنگی می شوند.

حرف های تاثیرگذار این کارمند، ما را به فکر واداشت. در کوشش برآمدیم تا مشکلشان را رفع کنیم. با مسئولان این شرکت چند بار تماس گرفتیم تا از اخراجها و صحت و سقمش بشنویم که پیروز به صحبت نشدیم. همچنان به دنبال پیگیری این موضوع از مراجع مربوط هستیم تا دلیل بیشتری برای اخراج ها و پاسخی برای اعتراض ها بیابیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 615

به "اندر مصائب خصوصی کردن ها ، تبدیل وضعیت و اخراج، در کمین کارمندان شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندر مصائب خصوصی کردن ها ، تبدیل وضعیت و اخراج، در کمین کارمندان شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید