تور دبی ارزان: اکسپو 2020 دبی فرصت خوبی برای ارائه توانمندی های چاپ و نشر ایران

به گزارش مجله روگذر، بابک عابدین، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به شرایط صادرات صنعت چاپ کشور طی شش ماه نخست سال جاری، گفت: با توجه به شیوع کرونا و درگیر شدن کشور با آن، شاهد تاثیر آن درتمام مسائل مالی کشور هستیم، از سوی دیگر مسائلی مثل تغییر دولت و مدیران کشور تا حدود موجب کند شدن فرایند مالی شد.

تور دبی ارزان: اکسپو 2020 دبی فرصت خوبی برای ارائه توانمندی های چاپ و نشر ایران

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

وی ادامه داد: در این میان معتقدم که با حضور نیروهای نو در دولت و انگیزه های جدی و خوبی که برای پیشرفت مالی کشور وجود دارد، در بخش صادرات تاثیر خوبی در شش ماهه دوم خواهیم داشت.

عابدین بعلاوه به برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 اشاره نموده و گفت: در این میان اگر از فرصت نمایشگاه اکسپوی دبی برای ارائه توانمندی های صنعت چاپ و نشر کشور در این محمل استفاده کنیم، تا بتوانیم در جذب بازارهای منطقه و جهانی سهمی داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم مشارکت و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، یادآور شد: این دو وزارتخانه با حمایت از صادرنمایندگان و تولیدنمایندگان حوزه های مختلف از جمله چاپ و نشر ، می توانیم در مدت زمان تعیینی در این فضای نمایشگاهی حضور داشته باشیم و توانمندی های خود را عرضه کنیم.

عابدین با بیان اینکه ما طرح توجیهی خود را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در نمایشگاه اکسپو ارائه نموده ایم، اسم کرد: اگر بتوانیم طبق یک برنامه ریزی تعیین به مدت دو هفته صنایع بخش های مختلف از جمله چاپ و نشر در پاویون ایران حضور فیزیکی داشته باشند، اتفاق خوبی برای ما به تعداد می آید.

وی با اشاره به حضور بازدیدنمایندگان مختلف جهان برای بازدید از اکسپو، شرح داد: معمولا همه کشورهای جهان در این نمایشگاه یک پاویون اختصاصی دارند و توانایی های خود را در عرصه های فرهنگی، مالی و اجتماعی عرضه می نمایند.

عابدین با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو از بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی جهان است که به طور معمول هر 4 یا 5 سال یکبار برگزار می گردد، اسم کرد: اکسپو آخرین بار هم در سال 2017 و به میزبانی قزاقستان برگزار گردید و طبق برنامه ریزی ها قرار بود که اکسپو در سال 2020 و در کشور دبی برگزار گردد که شیوع ویروس کرونا برگزاری این رویداد را به تعویق انداخت.

وی تاکید نمود: ارائه دستاوردهای کشورهای مختلف در زمینه های متفاوت به ویژه فناوری، محتوای اصلی نمایشگاه اکسپو است، به طوری که می توان گفت که این رویداد محلی برای عرضه ایده های نو و مدرنیته کردن جهان خواهد بود.

نمایشگاه اکسپوی دبی از 28 مهرماه (20 اکتبر 2021) شروع و تا 21 فروردین سال 1401 (31 مارس 2022) ادامه خواهد داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1852

به "تور دبی ارزان: اکسپو 2020 دبی فرصت خوبی برای ارائه توانمندی های چاپ و نشر ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: اکسپو 2020 دبی فرصت خوبی برای ارائه توانمندی های چاپ و نشر ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید