بلیط هواپیما تا چه سنی نیم بها است؟

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران : خرید بلیط هواپیما همواره با قوانین و شرایط متفاوتی همراه است. این قوانین شامل حال بچه ها و نوزادان نیز می باشد بطوریکه می توان گاهی اوقات بلیط هواپیما نیم بها را برای آن ها رزرو کرد. تفاوت قیمت در بلیط هواپیما بچه ها و نوزدان به نوع بلیط، سن کودک و ایرلاین بستگی دارد.

بلیط هواپیما تا چه سنی نیم بها است؟

هنگام خرید بلیط هواپیما آنلاین برای بچه ها در پروازهای مختلف، با قیمت های متفاوتی روبه رو می شوید. اما علت این تفاوت قیمت ها چیست؟ چرا بعضی ایرلاین ها قیمت بالاتر و بعضی قیمت پایین تر دارند؟ چگونه می توان بلیط هواپیما نیم بها را برای آن ها رزرو کرد. در ادامه این خبر، گزارشی نهایی از آنالیز بلیط ها برای بچه ها در شرایط متفاوت را آنالیز نموده ایم.

آیا قیمت بلیط هواپیما برای بچه ها نیم بها است؟

در قوانین پروازهای داخلی و خارجی، به مسافران بین 2 الی 2 سال، کودک و مسافران زیر 2 سال، نوزاد گفته می گردد. این تقسیم بندی به منظور معین نرخ دقیق تر بلیط برای مسافران است. قیمت بلیط هواپیما برای بچه ها با توجه به شناسه نرخی و نوع بلیط، با یکدیگر فرق دارد. شناسه نرخی بلیط هواپیما، عددی است که از سوی ایرلاین برای بلیط معین شده که با توجه به ساعت پرواز، فصل سفر و کلاس پروازی متفاوت بوده که قیمت های متفاوتی برای بلیط معین می نماید.

بلیط هواپیما نیم بها برای بچه ها در پرواز سیستمی

در پروازهای سیستمی سیاست قیمت گذاری متفاوتی برای خرید بلیط هواپیما آنلاین وجود دارد. این قیمت ها از سوی سازمان هواپیمایی معین می گردد که حداقل و حداکثر قیمت ها را معین می نماید. در بلیط های سیستمی با توجه به نوع ایرلاین، ممکن است قیمت بلیط هواپیما برای بچه ها، 50 الی 70 درصد بلیط بزرگسالان باشد. در جدول زیر بهای بلیط بچه ها در بعضی ایرلاین ها معین شده است.

شرکت هواپیماییبهای بلیط بچه ها
آسمان75 درصد بزرگسالان
کاسپین83 درصد بزرگسالان
پویا ایر50 درصد بزرگسالان
سپهران85 درصد بزرگسالان
زاگرس87 درصد بزرگسالان
ایران ایر50 درصد بزرگسالان

بلیط هواپیما نیم بها برای بچه ها در پرواز چارتری

پروازهای چارتری به علت فروش بلیط هواپیما با قیمت متفاوت و بعلاوه قوانین متفاوت، در رابطه با بلیط هواپیما بچه ها نیز، قیمت متفاوتی دارند. در پروازهای چارتری، نرخ متفاوتی برای بچه ها وجود نداشته و نمی توان بلیط هواپیما نیم بها برای آن ها رزرو کرد. زیرا شرکت های چارتر نماینده صندلی های ایرلاین ها را بر اساس نرخ بزرگسالان خریداری می نمایند و امکان قیمت گذاری متفاوت برای بچه ها را ندارند. به همین علت، در صورتی که در سفر هوایی، کودکی همراه شماست، بهتر است بلیط سیستمی رزرو کنید.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

بلیط هواپیما نیم بها برای نوزادان

همچون بلیط هواپیما نیم بها برای بچه ها، قیمت بلیط برای نوزادان نیز با توجه به شناسه نرخی، نوع ایرلان و بلیط فرق دارد. در صورتی که کودک شما زیر دو سال است باید هنگام خرید بلیط، گزینه نوزاد را انتخاب کنید. در صورتی که سن کودک حتی 1 روز از 2 سال بیشتر است، باید بلیط برای کودک را انتخاب نمایید. در غیر این صورت ممکن است در فرودگاه برای شما مشکل ایجاد گردد.

بلیط هواپیما نیم بها نوزادان در پرواز سیستمی

همچون بلیط پرواز بچه ها، خرید بلیط هواپیما نیم بها برای نوزادان در پروازهای سیستمی نیز شامل قوانین معینی است که با توجه به ایرلاین فرق دارد. هنگام سوار شدن به هواپیما به نوزادان صندلی اختصاص داده نمی گردد و باید روی پای همراه بشیند. بهای دریافت شده از سوی ایرلاین به منظور هزینه بیمه است که از 10 الی 20 درصد متغیر است. نرخ بلیط هواپیما نوزادان در بعضی ایرلاین ها شامل زیر است:

شرکت هواپیماییبهای بلیط نوزادان
آسمان10 درصد بزرگسالان
کاسپین20 درصد بزرگسالان
پویا ایر10 درصد بزرگسالان
سپهران25 درصد بزرگسالان
زاگرس15 درصد بزرگسالان
ایران ایر10 درصد بزرگسالان

بلیط هواپیما نیم بها نوزادان در پروازهای چارتری

همانطور که گفته شد پروازهای چارتری قوانین متفاوتی در قیمت گذاری بلیط پرواز دارند. هنگام خرید بلیط هواپیما چارتر برای افزودن تعداد مسافران تنها دو گزینه بزرگسال و نوزاد را مشاهده می کنید. بعضی از شرکت های چارترنماینده، برای نوزادان حدود 10 درصد بهای بلیط را دریافت می نمایند اما دربعضی دیگر هزینه ای دریافت نمی گردد. در حقیقت در بیشتر موارد، شرکت های چارترنماینده برای نوزادان هزینه ای دریافت نمی نماید.

بلیط هواپیما نیم بها در پروازهای خارجی برای بچه ها

رزرو بلیط هواپیما نیم بها برای بچه ها و نوزادان در پروازهای خارجی کاملا متفاوت بوده و قیمت آن به قوانین ایرلاین بستگی دارد. بطوریکه در بلیط سیستمی ماهان، قیمت بلیط برای نوزادان در بعضی پروازها رایگان است. بعلاوه در آنالیز پرواز چارتر بعضی ایرلاین ها، قیمت متفاوتی برای بچه ها معین شده است. به همین علت قانون کلی برای نرخ بلیط هواپیما نیم بها خارجی برای کودک و نوزاد وجود ندارد. توصیه می کنیم هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی، پروازها را به دقت آنالیز کنید تا مقرون به صرفه ترن بلیط را رزرو کنید.

بار مجاز هواپیما برای بچه ها و نوزادان

اندازه بار مجاز هواپیما برای بچه ها و نوزدان در پروازهای داخلی و خارجی فرق دارد. بطور کلی نوزادان مجاز به داشتن 10 کیلوگرم بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی هستند. البته امکان همراه داشتن یک کالسکه تاشو نیز وجود دارد که باید در قسمت بار هواپیما نگه داری گردد. بچه ها نیز می توانند همچون بزرگسالان چمدان همراه داشته باشند. این اندازه با توجه به نوع کلاس پروازی از 20 الی 30 کیلوگرم متغیر است.

در سفر هوایی با بچه ها می توانید بعضی اقلام را به عنوان بار همراه با خود به کابین هواپیما ببرید. در صورتی که نوزاد یا کودک شما وسیله ای دارد که می خواهد در طول پرواز همراه داشته باشد، می توانید آن را در چمدان و یا کیف در ابعاد استاندارد قرار دهید. ابعاد چمدان یا کیف برای بچه ها نباید از 55*38*20 سانتی متر تجاوز کند تا به راحتی در باکس بالای سر مسافران قرار بگیرد.

برترین روش خرید بلیط هواپیما نیم بها بچه ها

همانطور که گفته شد، امکان خرید بلیط هواپیما برای بچه ها و نوزادان وجود دارد. اما قیمت نیم بها تنها در بعضی ایرلاین ها و شرایط خاص وجود دارد و ایرلاین های دیگر، قیمت های متفاوتی دارند. به منظور خرید بلیط هواپیما نیم بها برای بچه ها، باید ابتدا نوع بلیط را معین کنید. بهتر است برای بچه ها، بلیط سیستمی و برای نوزادان بلیط چارتری رزرو کنید. در بلیط های چارتر تخفیف بچه ها وجود ندارد اما در بیشتر موارد، نرخ بلیط نوزادان رایگان است.

علاوه بر این انتخاب ایرلاین مناسب نیز در خرید بلیط هواپیما نیم بها برای بچه ها موثر است. بعضی ایرلاین ها تخفیف بیشتری برای بلیط بچه ها در نظر گرفته اند اما در بیشتر موارد، اندازه تخفیف ایرلاین ها برای بچه ها، حدود 20 الی 25 درصد است. ایرلاین ایران ایر، یکی از شرکت های هواپیمایی است که بلیط بچه ها را به صورت نیم بها ارائه می دهد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1402 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2286

به "بلیط هواپیما تا چه سنی نیم بها است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما تا چه سنی نیم بها است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید