شرایط کرونایی کهگیلویه و بویراحمد در شرایط هشدار

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شرایط کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون در شرایط هشدار قرار گرفته است.

شرایط کرونایی کهگیلویه و بویراحمد در شرایط هشدار

دکتر پرویز یزدان پناه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: طی روز شنبه هفتم تیرماه 95 مورد نمونه داشته ایم که بیش از 15 درصد از این تعداد مثبت بوده و همه موارد نیز از شهرستان بویراحمد بوده اند.

وی اظهارکرد: بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان کهگیلویه و بویراحمد تا روز شنبه هفتم تیرماه به 39 نفر رسیده در حالی که تا دیروز آدینه این تعداد 32 نفر بوده است. در واقع تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان نسبت به دهم خرداد ماه افزایش 2.5 برابری داشته اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: هم اکنون 5 بیمار کرونایی با شرایط حاد در بخش ICU بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری هستند. تا به امروز 1003 بیماران کرونایی در این استان بهبود یافتند.

وی با بیان اینکه امروز شنبه هفتم تیر ماه یک مورد فوت ناشی از کرونا با 70 سال سن در استان داشته ایم که بیماری زمینه ای آسم و قلبی و عروقی مبتلا بود، ادامه داد: با این مورد مجموع فوت ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به 14 مورد رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه شرایط کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون در شرایط هشدار واقع شده است، مطرح نمود: شرایط شهرستان های چرام و گچساران پرخطر و در حالت نارنجی، شهرستان بویراحمد در شرایط متوسط خطر و مابقی شهرستان ها در شرایط کم خطر هستند اما تعداد مبتلایان استان افزایش 2 تا 3 برابری داشته است.

یزدان پناه با بیان اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد حتما از ماسک استفاده نمایند، تاکید نمود: مردم فاصله فیزیکی را رعایت نمایند، در تجمعات از جمله تشییع جنازه، فاتحه خوانی، آرامستان ها و عروسی ها حضور پیدا ننمایند و به مسافرت درون استانی و استان های همجوار نروند.

وی اظهارکرد: مردم از مراکز خرید، صنوف و فروشگاه هایی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند، خرید ننمایند و در بیمارستان ها و مراکز درمانی مگر در موارد ضروری حضور پیدا ننمایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام کرد: تجمعات عزا، و تشییع جنازه، عروسی، حضور در اصناف و مراکز خرید و ادارات به ترتیب بیشترین عامل مبتلا شدن مردم استان به کرونا بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1158

به "شرایط کرونایی کهگیلویه و بویراحمد در شرایط هشدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرونایی کهگیلویه و بویراحمد در شرایط هشدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید