مسافر آینده ناسا در ماموریت مریخ، عکس

به گزارش مجله روگذر، دیجیاتو نوشت: ناسا در سال های اخیر به طور فزاینده ای بر ماموریت های بین سیاره ای متمرکز شده است که سفر به مکان های دور مانند مریخ یکی از آن هاست. سفر به چنین سیاره هایی نیازمند تجهیزات پیشرفته است و ناسا میخواهد از یک ربات تغییر شکل پذیر برای انجام طیف گسترده ای از وظایف یاری بگیرد.

مسافر آینده ناسا در ماموریت مریخ، عکس

با در نظر گرفتن این موضوع، تیمی از محققان در دانشگاه EPFL سوئیس در حال توسعه یک ربات با نام Mori3 هستند که ویژگی هایی منحصر به فرد دارد. از جمله ویژگی های جالب این ربات می توان به میزان، شکل و عملکرد منحصر به فرد آن اشاره نمود. این ربات قادر است تغییر شکل دهد و از مثلث های دو بعدی به اشکال سه بعدی دیگر تبدیل گردد. ویدئو این ربات را می توانید در زیر دیدن کنید.

جیمی پیک مدیر آزمایشگاه رباتیک این مجموعه می گوید: هدف ما از ساخت Mori3 فراوری یک ربات با الهام از اشکال اوریگامی است که می تواند بسته به محیط و هدفی که در پی دارد، تغییر شکل دهد.

این ربات با توجه به ویژگی های مذکور برای ماموریت های فضایی بسیار مناسب است زیرا می توان آن را به شکل های مختلفی مطابق با وظایف خاص پیکربندی کرد.

اگرچه این تیم تصور می نماید بتوان از آن برای اهداف دیگر مانند برقراری ارتباط و تعمیرات نیز استفاده کرد، اما ناسا میخواهد آن را برای اکتشافات در سال های آینده به سیاره سرخ بفرستد. نکته مهم این است که در ماموریت های فضایی این ربات با تغییر شکل خود می تواند فضای کمتری را اشغال کند.

بسیاری از ربات ها که امروزه در امور فضایی مورد استفاده قرار می گیرند، تنها قادر به انجام کارهای محدودی هستند. برای مثال، CIMON در ایستگاه فضایی اساسا یک نمایشگر شناور بود که اطلاعاتی در خصوص وظایف مختلف شان را در اختیار آن ها قرار می داد. Astrobee نیز در مدیریت تدارکات به فضانوردان یاری می کرد.

ناسا در اواخر دهه 2030 میخواهد اولین ماموریت انسانی خود به مریخ را انجام دهد. بنابراین احتمال بسیار زیادی وجود دارد که در کنار خدمه انسانی خود احتیاج به ربات توانایی داشته باشد تا با خدمه به مریخ سفر کند. نسخه پیشرفته و تکمیل شده Mori3 احتمالا رباتی است که فضانوردان را در این سفر همراهی می نماید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2305

به "مسافر آینده ناسا در ماموریت مریخ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافر آینده ناسا در ماموریت مریخ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید