ملایی دومین مرد ماندگار جودو ایران شد، درخشش طلا بر گردن سعید

به گزارش مجله روگذر، به گزارش خبرنگاران، در مبارزه پایانی وزن 81- کیلوگرم رقابتهای جودو قهرمانی جهان، سعید ملایی به مصاف فوجی وارا ساتورو از ژاپن با رنکنیگ 8 جهان رفت و با کسب پیروزی در این مبارزه به نشان طلا دست پیدا کرد. ملایی سال 2017 و فینال مسابقات قهرمانی آسیا به این ژاپنی باخته بود.

ملایی دومین مرد ماندگار جودو ایران شد، درخشش طلا بر گردن سعید

ملایی امروز بعد از یک استراحت، برایند از کانادا را ضربه فنی کرد و سپس جودوکاری از ایسلند را نیز در 14 ثانیه با همین نتیجه از پیش رو برداشت و در ادامه آنری اگوتیدزه از پرتغال را در 44 ثانیه شکست داد. وی مبارزه چهارم ماتیاس کاس از بلژیک را با امتیاز وازاری شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. در این مرحله هم برابر ودات آلبایراک از ترکیه پس از نزدیک به 7 دقیقه مبارزه با امتیاز وازاری صاحب برتری شد و به فینال صعود کرد.

طلای ملایی سومین طلای تاریخ جودو ایران روی تاتامی دنیای است. ضمن اینکه دومین مدال سعید ملایی و هشتمین مدال ایران در رقابتهای دنیای محسوب می گردد. ملایی شاگرد مهرداد حسن زاده در باشگاه جودو خلیج فارس است که سال گذشته در رقابتهای جودو قهرمانی 2017 دنیا در بوداپست هم به نشان برنز دست پیدا نموده بود.

آرش میراسماعیلی دو طلا(2001 مونیخ و 2003 اوزاکا) و دو برنز(2005 قاهره و 2007 ریو)، محمود میران یک برنز (2001 مونیخ) و محمد محمدی بریمانلو (2018- باکو) نیز یک برنز برای جودو ایران در مسابقات دنیای کسب نموده اند.

تیم ملی جودو ایران که با سه نماینده در رقابتهای قهرمانی دنیا شرکت نموده، روز گذشته توسط محمد محمدی بریمانلو به یک نشان برنز دست پیدا کرد.

رقابتهای جودو قهرمانی دنیا که از روز پنجشنبه با حضور 758 جودوکار از 125 کشور در باکو شروع شد، تا پنجم مهرماه ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 50

به "ملایی دومین مرد ماندگار جودو ایران شد، درخشش طلا بر گردن سعید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملایی دومین مرد ماندگار جودو ایران شد، درخشش طلا بر گردن سعید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید