نخستین تصاویر رسمی از مراحل آزمایشی نیسان قشقایی 2021 منتشر شد

به گزارش مجله روگذر، تصاویر جدید منتشر شده از مراحل آزمایشی نیسان قشقایی 2021 هرچند بسیار محدود اما جزئیات تازه ای از این خودروی نام آشنا ارائه می دهد.

نخستین تصاویر رسمی از مراحل آزمایشی نیسان قشقایی 2021 منتشر شد

نخستین بار در تابستان امسال شاهد آزمایش نسل بعدی نیسان قشقایی در جاده های عمومی بودیم. یک خودروی کراس اوور (CUV) که به نوعی همتای اروپایی نیسان روج (Nissan Rouge) محسوب می شود و با توجه به اینکه نام ایل قشقایی، از عشایر بزرگ ایران را یدک می کشد و از سویی کارایی مناسبی دارد، در ایران هم از مدل های قبلی آن استقبال شده است.

نیسان قشقایی که قرار است برای سال آینده یک بازطراحی کامل داشته باشد، نخستین بار در اروپا عرضه خواهد شد. به تازگی این خودروساز ژاپنی نخستین تصاویر را از آزمایش خودروی شاسی بلند خود منتشر کرده است.

البته که این عکس های نیسان قشقایی 2021 (Nissan Qashqai) چیز زیادی را نشان نمی دهد زیرا یک نمونه اولیه را در میان پوشش استتاری و مراحل آزمایشی به تصویر می کشند که قبلا هم، هرچند با کیفیت بسیار پایین دیده شده بود. اما یکی از این تصاویر نگاهی اجمالی به چراغ های جلویی LED قشقایی جدید که بین کاپوت و سپر جلویی قرار گرفته اند، ارائه می دهد. احتمالا هنوز برای گفتن این حرف زود باشد اما به نظر می رسد که این طراحی جدید شبیه به نمای جلوی آخرین مدل نیسان جوک (Nissan Juke) است.

از همه مهم تر اینکه طبق اعلام این خودروساز، نیسان قشقایی 2021 به نخستین مدل تجاری برای اروپا تبدیل می شود که توسط خانواده ماژول مشترک نیسان-رنو (CMF-C) پشتیبانی می شود که موجب یک بهینه سازی زیاد خواهد شد. برای نمونه هر چهار در، گلگیرهای جلو و کاپوت از آلومینیوم ساخته شده اند که در مجموع مدل تولیدی 21 کیلوگرم کاهش خواهد داشت.

نیسان همچنین می گوید که قشقایی جدید با دو گزینه پیشرانه در اروپا در دسترس خواهد بود. موتور دیزلی برچیده شده است اما اگر مشتریان بخواهند به نیروی موتور احتراق سنتی پایبند باشند، می توانند یک موتور بنزینی 1.3 لیتری توربوشارژر با فناوری هیبریدی خفیف سفارش دهند. این خودروساز جزئیات بیشتری ارائه نکرده اما توضیح داده که این مجموعه با دو خروجی توان عرضه می شود.

اما از سوی دیگر احتمالا گزینه جالب تر نیسان قشقایی 2021 پیشرانه ای-پاور (e-Power) است که در واقع یک پیشرانه هیبریدی از نوع افزاینده دامنه است. این پیشرانه در اصل یک موتور احتراقی است که به طور مستقیم چرخ ها را تغذیه نمی کند اما انرژی الکتریکی تولید می کند که توسط موتور الکتریکی برای حرکت خودرو استفاده می شود. این در حالی است که درباره این پیشرانه هم هنوز هیچ تعییناتی دردسترس نیست.

قشقایی جدید تقریبا به طور کامل در اروپا توسعه یافته و انتظار داریم که همتای آمریکایی آن نیسان روج به شدت با نیازهای این منظقه سازگار شود اما اینکه آیا گزینه موتور ای-پاور در این منطقه هم دردسترس خواهد بود یا خیر هنوز تعیین نیست اما شاید بهار سال آینده که قشقایی جدید عرضه شود، از روج هم بیشتر بدانیم.

عکس ها: طرح گرافیکی و مراحل آزمایشی نیسان قشقایی 2021

Credit: Nissan

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1364

به "نخستین تصاویر رسمی از مراحل آزمایشی نیسان قشقایی 2021 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین تصاویر رسمی از مراحل آزمایشی نیسان قشقایی 2021 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید