پایش واحدهای تولیدی راکد در دستور کار قراردارد

به گزارش مجله روگذر، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: احیای 450 واحد راکد و نیمه فعال در شهرک های صنعتی استان اصفهان سال جاری در دستور کار است.

پایش واحدهای تولیدی راکد در دستور کار قراردارد

رسول سواری امروز در جمع خبرنگاران گفت:پایش واحد های فراوریی راکد و با کمتر از ظرفیت 50 درصد در دستور کار سال جاری شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان نهاده شده است به گونه ای که روز گذشته پرونده 15 واحد فراوریی راکد و نیمه تعطیل استان مورد آنالیز نهاده شد و در نهایت مشکل این واحد ها حل شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: بازرسان این شرکت با حضور در شهرک های صنعتی و بازدید از واحد های فراوریی، پس از انجام عارضه یابی با یاری مشاوران تخصصی در شرکت و دستگاه های اجرایی نسبت به حل مشکل این واحد ها اقدام می نمایند.

او افزود: بر اساس آنالیز های انجام شده واحد های صنعتی که از نظر ظرفیت با مشکل روبرو می شوند با چند مشکل روبرو هستند که نقدینگی از مهمترین آن ها محسوب می شود که این نقدینگی در این واحد ها بیشتر در زمینه سرمایه در گردش است.

سواری اعلام کرد: اعتبارات خوبی به وسیله مرکز دریافت شده و بر اساس تفاهم با بانک ملی و سایر بانک ها، به راحتی می توانیم در استان دستکم تا سقف 500 تا 600 میلیارد تومان تسهیلات را به این امر اختصاص دهیم.

او با اشاره به اینکه در پی افزایش این اعتبارات هستیم، اعلام کرد: تامین مواد اولیه، مشکل بازار، بیمه و مالیات و اختلاف شرکا، از دیگر مسائل واحد های صنعتی محسوب می شود که از طرق مختلف در پی رفع این مسائل و مسائل هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان افزود: برخی از مسائل واحد های فراوریی با سایر دستگاه هاست و برخی از مسائل هم به ما بر می شود؛ مشکل زیرساخت ها در شهرک های صنعتی است که در این زمینه آنالیز و رفع مشکل بر عهده شرکت شهرک های صنعتی است و به راحتی و با جدیت انجام خواهد شد.

به گفته او، باید کوشش کنیم که واحد هایی که برای تامین زیرساخت ها و تحویل سند تفکیکی با شرکت شهرک های صنعتی به مسئله ای برخورده اند با سرعت مشکلشان رفع شود و اقدامات بسیاری برای در اختیار قرار دادن سند به واحد های صنعتی بصورت تفکیکی انجام شده است.

سال گذشته حدود 900 واحد راکد در شهرک های صنعتی استان اصفهان شناسایی شدند که با اقدامات انجام شده به وسیله مدیران واحد های صنعتی و پیگیری های شرکت شهرک های صنعتی اصفهان، حدود 219 واحد به چرخه فراوری بازگشتند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد و سهم آن در صنعت کشور 11 درصد، سرمایه گذاری 10 درصد و اشتغال صنعتی 8 درصد و رُتبه آن در طرح های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن کشور، اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2168

به "پایش واحدهای تولیدی راکد در دستور کار قراردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش واحدهای تولیدی راکد در دستور کار قراردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید