چگونه ویزای لهستان بگیریم؟

به گزارش مجله روگذر، لهستان یکی از کشورهای اروپایی پیمان شینگن است و شهروندان ایرانی برای سفر به لهستان باید ویزای شینگن را از سفارت لهستان دریافت نمایند.

چگونه ویزای لهستان بگیریم؟

لهستان یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپایی است که به واسطه قدمت تاریخی خود دارای چهارده اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است. این کشور تاریخی یکی از مقاصد گردشگری در جهان محسوب می گردد و جاهای دیدنی لهستان هرساله میزبانی گردشگران بسیاری را از سراسر جهان بر عهده دارند.

اگر شما نیز قصد سفر به لهستان را دارید، در خبرنگاران می توانید بهترین و ارزان ترین تور لهستان را در بازه زمانی مورد نظر خود جستجو نموده و تور دلخواهتان را از میان ده ها آژانس معتبر مسافرتی انتخاب کنید.

از طرفی، لهستان یکی از هم پیمانان معاهده شینگن محسوب می گردد و از اینرو، شهروندان ایرانی که قصد سفر به این کشور را دارند، باید با مراجعه به سفارت لهستان ویزای شینگن دریافت نمایند.

ویزای لهستان توضیح خدمات
انواع ویزا ویزای کوتاه مدت (نوع C)، ویزای ملی و ترانزیت
مراحل صدور ویزا به وسیله سفارت
وقت سفارت دارد
مصاحبه و انگشت نگاری دارد
مدارک لازم برای صدور ویزا مدارک شناسایی، اقتصادی و...
مدت زمان لازم برای صدور ویزا دو هفته
سفارت/ کنسولگری دارد

اطلاعات کلی مربوط به ویزای شینگن

ویزای شینگن (نوع C)

اگر قصد اقامت در خاک کشور لهستان و یا دیگر کشورهای عضو شنگن (در طی یک یا چند بار بازدید) حداکثر تا 90 روز در یک دوره نیم ساله از تاریخ نخستین ورودتان را دارید و یا اگر قصد گذر (ترانزیت) توسط قطار، خودرو یا هواپیما را از خاک شینگن دارید، باید برای ویزا شنگن نوع C درخواست دهید. ویزا متحد شنگن (نوع C) امکان ورود و اقامت در خاک کلیه کشورهای عضو شینگن را برای دارنده ویزا فراهم می نماید.

ویزا ملی (نوع D)

اگر قصد اقامت در خاک کشور لهستان را برای بیش از 90 روز (حداقل 91 روز) در یک دوره نیم ساله که از تاریخ نخستین ورودتان را دارید، باید برای ویزا شنگن نوع D درخواست دهید. ویزا ملی (نوع D) این امکان را برای متقاضی فراهم می نماید تا ضمن اقامت در خاک کشور لهستان در طول اعتبار ویزا به دیگر کشورهای عضو شنگن تا مدت سه ماه در طول مدت زمان نیم ساله نیز سفر کند.

ویزا ترانزیت در فرودگاه

اگر متقاضی قصد سفر هوایی از کشور سومی به کشور سوم دیگر با توقف کوتاه در فرودگاه منطقه شینگن (در خاک کشور جمهوری لهستان) را دارد یا قصد ترک منطقه بین المللی ترانزیت فرودگاه را نداشته باشد، می تواند از این ویزا بهره مند گردد.

البته در صورتی که متقاضی شهروند یکی از کشورهای کشورهای افغانستان، بنگلادش، جمهوری دموکراتیک کنگو، اریتره، اتیوپی، غنا، ایران، عراق، نیجریه، پاکستان، سودان یا سری لانکا باشد باید برای ویزا ترانزیت در فرودگاه نوع A درخواست کند. ویزا ترانزیت در فرودگاه نوع A، متقاضی را قادر به اقامت تنها در منطقه بین المللی ترانزیت می نماید. به عبارت دیگر، با داشتن این نوع ویزا، متقاضی نمی تواند وارد خاک شینگن شده و یا منطقه ترانزیت فرودگاه را ترک کند.

مراحل درخواست ویزای شینگن لهستان

مرحله اول: ثبت نام آنلاین

نخستین مرحله برای تقاضای ویزای شینگن، ثبت نام و درخواست وقت ملاقات به صورت آنلاین است. کلیه متقاضیان باید به صورت انفرادی مراحل ثبت نام را انجام دهند. (لینک ثبت نام) سفارت به متقاضیان توصیه می نماید دو تا سه ماه قبل از موعد سفر برای درخواست ویزا اقدام نمایند.

مرحله دوم: مراجعه حضوری به سفارت برای تحویل مدارک

پس از ثبت نام آنلاین و مشخص وقت ملاقات، متقاضی برای ثبت اطلاعات بیومتریک (انگشت نگاری)، تحویل مدارک و هزینه ویزا باید به صورت حضوری در موعد مقرر به سفارت مراجعه کند. در صورت عدم مراجعه وقت ملاقات کنسل خواهد شد. همچنین، در صورت ناقص بودن مدارک نیز به درخواست ویزا رسیدگی نخواهد شد.

مرحله سوم: مصاحبه

این امکان وجود دارد تا سفارت از متقاضی برای انجام مصاحبه دعوت به عمل بیاورد.

مرحله چهارم: اعلام نتیجه

پس از دو هفته سفارت برای اعلام نتیجه درخواست متقاضی را به محل سفارت دعوت می نماید.

مدارک لازم برای ویزای نوع C

  • گذرنامه دارای اعتبار با حداقل دو صفحه خالی برای درج ویزا
  • تکمیل فرم تقاضا
  • عکس بیومتریک
  • پرداخت هزینه ویزا
  • بیمه مسافرتی به ارزش 30,000 یورو

سایر مدارک دال بر تائید:

  • هدف از سفر
  • مدارک مربوط به محل اقامت (واچر هتل)
  • مدارک اقتصادی دال بر پوشش هزینه های سفر در دوره ورود، اقامت و خروج از منطقه شینگن
  • مدارک مبنی بر خروج از منطقه شینگن پس از اتمام مهلت قانونی ویزا (بلیط هواپیما)

برای ویزای ملی (نوع D) علاوه بر مدارک فوق متقاضی باید مدارکی برای اثبات ضرورت اقامت برای مدت بیش از 90 روز را در منطقه شینگن ارائه کند.

هزینه ویزای شینگن

هزینه صدور ویزای شینگن برای بزرگسالان معادل 60 یورو، بچه ها 6 تا 12 سال 35 یورو و برای بچه ها زیر شش سال رایگان است. نکته قابل توجه اینکه این هزینه غیرقابل استرداد است.

سفارت لهستان در ایران

  • نشانی: تهران، بلوار آفریقا، خیابان پیروز، پلاک 2
  • صندوق پستی: 3489-11155
  • تلفن: 64-88787262 (021)
  • نمابر: 88788774
  • پست الکترونیک: [email protected]
  • وب سایت: /teheran.msz.gov.pl/en
منبع: کجارو / teheran.msz.gov.pl / schengenvisainfo.com
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 334

به "چگونه ویزای لهستان بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ویزای لهستان بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید