آمریکا سالانه چه قدر اسکناس دلار چاپ می نماید؟

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران: بانک مرکزی آمریکا دارای 12 دفتر منطقه ای است که مسئول تامین اسکناس نقد مورد احتیاج نواحی مورد نظر هستند.

آمریکا سالانه چه قدر اسکناس دلار چاپ می نماید؟

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، چاپ اسکناس دلار در آمریکا توسط 12 دفتر منطقه ای فدرال رزرو صورت می گیرد اما مسئولیت نظارت بر چاپ این اسکناس ها و مشخص میزان انتشار آن ها بر عهده وزارت خزانه داری است. تخمین زده می گردد در حال حاضر حدود دو تریلیون دلار اسکناس به شکل نقدی در امریکا در گردش باشد.

در طول 10 سال اخیر بانک مرکزی آمریکا به طور متوسط سالانه 7.1 میلیارد اسکناس منتشر نموده است که بیشترین میزان اسکناس چاپ شده مربوط به سال 2012 با 8.4 میلیارد اسکناس و کمترین میزان اسکناس چاپ شده مربوط به سال 2014 با 6 میلیارد اسکناس بوده است.

طبق اعلام بانک مرکزی آمریکا، در طول سال های اخیر هزینه چاپ اسکناس افزایش یافته و اکنون به 10.3 درصد ارزش اسمی اسکناس رسیده است که این رقم 7.3 درصد بیشتر از هزینه چاپ اسکناس برای سال 2013 بوده است. کمترین هزینه چاپ اسکناس مربوط به اسکناس یک دلاری با 5.4 دصرد ارزش اسمی و بیشترین هزینه مربوط به چاپ اسکناس 100 دلاری با 15.4 درصد ارزش اسمی است بدان معنا که چاپ هر اسکناس 100 دلاری برای بانک مرکزی آمریکا 15.4 دلار هزینه دارد.

اسکناس دلار در آمریکا در حال حاضر به شکل اسکناس های: یک، دو، پنج، 10، 20، 50 و 100 دلاری منتشر می گردد که بیشترین تعداد اسکناس های موجود در حال حاضر مربوط به اسکناس های یک و 100 دلاری و کمترین تعداد اسکناس های موجود مربوط به اسکناس های 10 و 20 دلاری بوده است.

تنها برای سال 2018 بانک مرکزی آمریکا در مجموع 7.4 میلیارد اسکناس جدید چاپ کرد که ارزش آن ها معادل 233.4 میلیارد دلار برآورد می گردد. جالب است بدانید 75 درصد اسکناس های جدید جایگزین اسکناس های قدیمی یا آن هایی که قرار است از چرخه خارج بشوند شده اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 752

به "آمریکا سالانه چه قدر اسکناس دلار چاپ می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا سالانه چه قدر اسکناس دلار چاپ می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید