یونانی ها رژیم می گیرند تا قبض انرژی خود را بپردازند (تور یونان)

به گزارش مجله روگذر، نظرسنجی ها حاکی از آن است که تعداد یونانی هایی که برای پرداخت مالیات و قبوض انرژی، مواد غذایی کمتری می خرند، رو به افزایش است.

یونانی ها رژیم می گیرند تا قبض انرژی خود را بپردازند (تور یونان)

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

نظرسنجی کنفدراسیون عمومی کارگران یونان و موسسه کار این کشور نشان داد، تعداد یونانی هایی که برای پرداخت مالیات و قبوض انرژی، از مواد غذایی خود کم می نمایند، رو به افزایش است.

هنگامی که در این نظرسنجی از افراد پرسیده شده است که آیا افزایش قیمت ها آن ها را مجبور نموده است تا برای اقلام مواد غذایی اساسی کمتر هزینه نمایند، 20 درصد پاسخ دهندگان گزینه بسیار کمتر و 51 درصد گزینه کمتر را پاسخ دادند؛ این در حالی است که 25 درصد افراد، تغییرات کمی در عادات خرج کردن خود را گزارش کردند و تنها 4 درصد گفتند که شرایط برای آن ها اصلا تغییر ننموده است.

بیشتر این افراد خاطرنشان کردند، تغییر در عادات خرج کردن آن ها ناشی از لزوم پرداخت بیشتر برای هزینه های انرژی است. نزدیک به نیمی از پاسخ دهندگان (47 درصد) گفتند، انتظار زمستان سختی را دارد، زیرا قیمت انرژی همچنان در حال افزایش است؛ این در حالی است که از هر 5 نفر یک نفر گفته است احتمالا در ماه های آینده هرگز قادر نخواهد بود که قبوض انرژی را پرداخت کند.

بر اساس این نظرسنجی، اقتصاد و جامعه یونان پس از سال های ریاضت مالی، با موج جدیدی از افزایش قیمت ها و تغییر قیمت کالا های اساسی روبرو هستند و رکود عایدی ها قدرت خرید بسیاری از خانوار ها و گروه های اجتماعی را تهدید می نماید.

به پیشنهاد این نظرسنجی، بحران هزینه های زندگی در این کشور، تنها به وسیله مداخله دولت به وسیله افزایش حداقل دستمزد، کاهش مالیات غیر مستقیم بر انرژی و مواد غذایی و اعمال مالیات بر سود مازاد شرکت های انرژی حل می گردد.

دولت یونان در حال حاضر بر قبوض انرژی برای شهروندان خود از سال گذشته یارانه اعمال می نماید. آتن، ماه گذشته متعهد شد تا تقریبا 2 میلیارد یورو (1.98 میلیارد دلار) برای یارانه قبوض برق در ماه سپتامبر که در حال افزایش است، هزینه کند و 100 درصد افزایش (هزینه) برای فقیرترین خانوار ها را پوشش دهد.

با این حال، تحلیلگران می گویند با توجه به اینکه نرخ تورم به بالاترین سطح در 30 سال گذشته نزدیک شده است یعنی حدود 11.4 درصد در ماه گذشته، این رقم یارانه ها احتمالا کافی نباشد.

بر اساس داده های سازمان آمار یونان، این در حالی است که قیمت گاز طبیعی نسبت به سال قبل 261.3 درصد و هزینه برق 38.5 درصد افزایش یافته است.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2182

به "یونانی ها رژیم می گیرند تا قبض انرژی خود را بپردازند (تور یونان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونانی ها رژیم می گیرند تا قبض انرژی خود را بپردازند (تور یونان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید