ابرهای سیارات برای نخستین بار کشف می گردد

به گزارش مجله روگذر، آژانس فضایی ایالات متحده میخواهد وسیله ای را به یک فضاپیمای اروپایی وصل کند که برای نخستین بار ابرهای سیارات را کشف خواهد نمود.

ابرهای سیارات برای نخستین بار کشف می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، آژانس فضایی ایالات متحده ناسا میخواهد وسیله ای را به یک فضاپیمای اروپایی وصل کند که برای نخستین بار ابرهای سیارات را کشف خواهد نمود.

آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا روز آدینه گفت که ابزاری با عنوان یاری به طیف سنجی ARIEL Exoplanets یا CASE ، قابلیت های علمی را به مأموریت سنجش مادون قرمز، مأموریت پیمایشی (ARIEL) اضافه خواهد نمود.

طبق اعلام ناسا، فضاپیمای ARIEL که توسط آژانس فضایی اروپا ساخته شده است، انتظار می رود در سال 2028 پرتاب گردد.

توماس زوربوچن، دستیار مدیر ماموریت علمی ناسا گفت: هرچه اطلاعات بیشتری در خصوص سیارات خارج از زمین داشته باشیم، به درک منشأ منظومه شمسی خود نزدیک می شویم و به جستجوی سیارات شبیه زمین در جای دیگر می پردازیم.

دانشمندان تاکنون بیش از 4000 سیارات خارج از منظومه شمسی را کشف نموده اند؛ ابزار CASE که به نور در طول موج های مادون قرمز نزدیک و نور مرئی حساس است، به طور خاص به ابرها و خطرات سیارات نگاه خواهد نمود.

فضاپیما با هواپیمای CASE روی سیاره های داغ در کهکشان ما متمرکز خواهد شد، از جمله غول های گازی مانند مشتری، سیارات گازی کوچکتر به نام های مینی نپتون و دنیای صخره ای بزرگتر از سیاره ما که ابرهای زمین نامیده می گردد.

اگرچه این سیارات برای زندگی خیلی گرم هستند، اما درباره نحوه شکل گیری و تکامل سیارات و سیستم های سیاره ای چیزهای زیادی خواهند گفت.

همچنین، تکنیک های بکار رفته توسط ARIEL و CASE زمانی مفید خواهند بود که دانشمندان از تلسکوپ های آینده استفاده نمایند تا به دنیاهای کوچکتر، سردتر و سنگین تری با شرایطی که به زمین نزدیک تر است، دست یابند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 660

به "ابرهای سیارات برای نخستین بار کشف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابرهای سیارات برای نخستین بار کشف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید