اتحادیه جهانی کشتی: علیزاده می تواند به دومین طلای آسیایی خود افتخار کند

به گزارش مجله روگذر، پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از 30 فرودین در شهر اولان باتور مغولستان آغاز شد. اتحادیه جهانی در مطلبی در مورد طلای ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم نوشت: او می تواند برای کسب دومین طلای متوالی آسیایی خود افتخار کند.

اتحادیه جهانی کشتی: علیزاده می تواند به دومین طلای آسیایی خود افتخار کند

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی بعد از انتها رقابتهای پنج وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا نوشت: ناصر علیزاده به طور حتم می تواند به کسب دومین مدال طلای متوالی در مسابقات قهرمانی آسیا افتخار کند. به خصوص اینکه او برای انجام این کار باید یک قهرمان دیگر را از سال 2021 را شکست می داد.

علیزاده مدافع عنوان قهرمانی در روز نخست مسابقات در کاخ ورزشی بویانت اوخا در مرکز مغولستان در فینال وزن 87 کیلوگرم با نتیجه سه بر یک جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) را شکست داد. علیزاده که مدال برنز زیر 23 سال جهان را نیز در سال 2021 کسب کرده بود، گفت: من عضوی از تیم ملی هستم و این مایه افتخار است.

علیزاده گفت: فینال همیشه سخت است و من در وقت اول فعال بودم و توانستم از حریف سه بر صفر به پیش بیفتم. در وقت دوم هم مصمم به دفاع بودم. در ذهنم به این فکر می کردم که برای پیروزی فقط باید در برابر حملات حریف، دفاع کنم.

علیزاده از اینکه توانست به تکرار طلایی دست یابد تا حدودی شگفت زده شده بود و گفت: کسب 2 مدال طلای قهرمانی آسیا حس خاصی دارد.

رده بندی پنج وزن نخست این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- یو شیوتانی (ژاپن) 2- امانگالی بکبولاتوف (قزاقستان) 3- آروجان حالاکوراکی (هند) و جسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) ... 7- علی نوربخش (ایران)

63 کیلوگرم: 1- تینار شارشنبکوف (قرقیزستان) 2- میرامبک آیناگولوف (قزاقستان) 3- ایمان محمدی (ایران) و نیراج نیراج (هند)

67 کیلوگرم: 1- آکژول محموداف (قرقیزستان) 2- ماخات یرژیپوف (قزاقستان) 3- کودای ساکورابا (ژاپن) و عارف حبیب اللهی (ایران)

87 کیلوگرم: 1- ناصر علیزاده (ایران) 2- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) 3- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) و کومار سونیل (هند)

130 کیلوگرم: 1- علیخان سیزداکوف (قزاقستان) 2- کیم مین سئوک (کره جنوبی) 3- مومینجان عبدالله یف (ازبکستان) و رومان کیم (قرقیزستان) ... 7- امیر قاسمی منجزی (ایران)

در انتها روز نخست این رقابت ها قزاقستان با 100 امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفته است، قرقیزستان با 81 امتیاز دوم است و تیم ایران نیز با 71 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2106

به "اتحادیه جهانی کشتی: علیزاده می تواند به دومین طلای آسیایی خود افتخار کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه جهانی کشتی: علیزاده می تواند به دومین طلای آسیایی خود افتخار کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید