انتها کار تیم جودوی جوانان ایران با 2 نقره و 4 برنز

به گزارش مجله روگذر، پرونده تیم جودوی جوانان ایران در رقابت های قهرمانی جوانان آسیا با 2 مدال نقره و 4 برنز بسته شد.

انتها کار تیم جودوی جوانان ایران با 2 نقره و 4 برنز

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش، هجدهمین دوره رقابت های جودو قهرمانی جوانان قاره کهن باحضور 177 جودوکار از 17 کشور، در شرایطی امروز یکشنبه 25تیر ماه در شهر بیشکک کشور قرقیزستان به سرانجام رسید که پرونده جودوکاران جوان کشورمان با 2مدال نقره، 4برنز، 3عنوان پنجم و 2رتبه هفتمی بسته شد.

بر اساس این گزارش در این پیکارها علیرضا خجسته و جواد مرادی نایب قهرمان شدند، قاسم باغچقی، علی پرهیزکار، مریم بربط و زهرا باقری صاحب گردن آویز برنز شدند، حامد رشیدی، حمیدرضا ملک زاده و سهیل جمال آباری در جای صندلی پنجم آسیا قرار گرفتند و جعفر فیروز آبادی و محمدرضا صدیقی هفتم شدند.

در وزن منهای 81 کیلوگرم جواد مرادی در نخستین مبارزه خود جودوکار چین تایپه را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و در دومین مبارزه خود جودوکار قزاق را با شکست بدرقه کرد، جواد مرادی در نیمه نهایی ارلان شروف از کشور میزبان را ایپون کرد و در فینال برابر فرخودوف از کشور تاجیکستان و دارنده دو نشان برنز کاپ آزاد جوانان نتیجه را واگذار کرد و نایب قهرمان شد.

در منهای 90 کیلوگرم قاسم باغچقی در نخستین مبارزه جودوکار قزاق را با شکست بدرقه کرد و با قبول شکست برابر جودوکار ازبک به جدول شانس مجدد راه یافت، باغچقی در نخستین مبارزه خود در جدول شانس مجدد نماینده چین تایپه را مغلوب کرد.

در این وزن همچنین حامد رشیدی ابتدا جودوکار کشور میزبان را از پیش رو برداشت و در مبارزه دوم خود جودوکار هندی را مغلوب کرد، و در نیمه نهایی مغلوب کوشی ناگائی جودوکار قدرتمند ژاپنی شد.

رشیدی و باغچقی دو نماینده شایسته جودو ایران برای کسب نشان برنز در این وزن رو در روی هم قرار گرفتند، که این مبارزه با پیروزی باغچقی به سرانجام رسید، بدین ترتیب باغچقی به نشان برنز دست یافت و حامد رشیدی پنجم شد.

در وزن منهای 100 کیلوگرم علی پرهیزکار پس از استراحت در دور نخست، جودوکار کشور میزبان را از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی مغلوب تیمور راخیموف تاجیک شد و تا برای کسب نشان برنز نماینده ازبکها را از پیش رو برداشت و بر سکوی سوم قاره کهن ایستاد.

حمیدرضا ملک زاده در به اضافه 100 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، جودوکار تاجیکستانی را از پیش رو برداشت تا چهلرمین نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی باشد، ملک زاده در نیمه نهایی در مبارزه ای نزدیک نتیجه را به حریف قراق واگذار کرد و در جدول شانس مجدد با قبول شکست برابر آلیشر یاساپوف از ازبکستان پنجم شد.

در وزن منهای 70 کیلوگرم دختران مریم بربط در نخستین مبارزه خود مغلوب جودوکار ازبک شد و در جدول شانس مجدد نماینده ازبکستان را مغلوب کرد و با شکست جودوکار تاجیک به نشان برنز دست یافت.

در وزن منهای 78 کیلوگرم دختران زهرا باقری پس از استراحت در دور نخست، مغلوب جودوکار ژاپنی شد و در جدول شانس مجدد نماینده کشور میزبان را از پیش رو برداشت و با شکست جودوکار ازبک بر سکوی سوم آسیا ایستاد.

در وزن منهای 66 کیلوگرم علیرضا خجسته در گام نخست جودوکار چین تایپه را از پیش رو برداشت و در ادامه با شکست قهرمان نوجوانان آسیا از قزاقستان به نیمه نهایی راه رسیدو با شکست جودوکار قزاق فینالیست شد، خجسته در فینال به مصاف جودوکار قدرتمند ازبکستانی قهرمان دور گذشته این رقابتها رفت و در مبارزه ای نزدیک با یک امتیاز نتیجه را واگذار کرد و نایب قهرمان شد.

جعفر فیروز آبادی دیگر نماینده کشورمان در این وزن در گام نخست از سد جودوکار مغولستان گذشت و در گام دوم نتیجه را به جودوکار قدرتمند ازبکستانی قهرمان دور گذشته این رقابتها واگذار کرد، فیروزآبادی در جدول شانس مجدد با قبول شکست برابر جودوکار تاجیکستان به عنوان هفتم دست یافت.

در وزن منهای 55 کیلوگرم سهیل آبادی پس از استراحت در دور نخست، مغلوب نماینده مغولستان شد و در جدول شانس مجدد با پیروزی برابر جودوکار کشور هند و قبول شکست برابر نماینده کشور ژاپن به عنوان پنجمی دست یافت.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 879

به "انتها کار تیم جودوی جوانان ایران با 2 نقره و 4 برنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها کار تیم جودوی جوانان ایران با 2 نقره و 4 برنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید