افزایش 28 درصدی سفر به سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله روگذر، میرحسینی گفت: با اقداماتی نظیر معرفی ظرفیت های گردشگری و جاذبه های دیدنی منطقه سفر به این استان پهناور در مقایسه با مدت مشابه پارسال 28 درصد افزایش یافته است.

افزایش 28 درصدی سفر به سیستان و بلوچستان

مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: افزایش پروازها و تاسیسات گردشگری،آموزش جوامع محلی و فعالان گردشگری، بهبود زیرساخت ها و معرفی همه جانبه استان در سطح ملی از نتایج پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان بود.

او اعلام کرد: مرحله دوم پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان پس از بُعد ملی که نتایج مثبتی در برداشت شروع شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: مرحله جدید پویش ملی معرفی و سفر به این استان پس از بُعد ملی که نتایج مثبتی در برداشت شروع راهی بزرگ و نگاه به تعاملات بین المللی و میزبانی کشورهای حاشیه اقیانوس هندبرای سال 1400 است.

او اعلام کرد: قرار است سال 1400 سیستان و بلوچستان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند گردد که گام نخست در سال آینده با میزبانی از وزرای گردشگری حاشیه اقیانوس هند شروع خواهد شد.

میرحسینی گفت: البته تعاملات بین المللی شرایط ویژه ای را می طلبد که با حمایت های لازم وزارت گردشگری، وزارت امورخارجه و استانداری سیستان و بلوچستان بزودی تفاهم نامه نهایی در این خصوص منعقد و آنچه در این سال ها برای آن برنامه ریزی شده بود محقق گردد.

او با اشاره به اینکه توجه به شرق دور یا آسیای شرقی در کنار جنوب شرق و جنوب آسیا می تواند بازار جدید گردشگری ایران را بسازد، گفت: اقتصاد بدون نفت با تعریف منطقه جدید گردشگری بین المللی در یکی از محبوب ترین مناطق دنیا برای مسافران با توان مالی، سنین و نژادهای متفاوت می تواند شروع شکل گیری تمدن جدید در این منطقه بر محور گردشگری با افزایش تعامل بین ملت ها باشد.

منبع: چمدان
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 777

به "افزایش 28 درصدی سفر به سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 28 درصدی سفر به سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید