طراحی سایت: امکان رزرو انواع اقامتگاه در سایت هومسا

به گزارش مجله روگذر، حتما شما هم شنیده اید که ایران کشوری چهار فصل است. کشوری که تنها با یک سفر یک ساعته با هواپیما می توانید از منطقه ها کوهستانی پر برف خود را به کویر گرم و دلپذیر آن برسانید. این آب وهوای متفاوت تاثیر عمیقی بر روی فرهنگ، سبک زندگی و همینطور معماری هر منطقه داشته است. به طوری که به هر شهر و منطقه ای که وارد می شوید نوع خاصی از معماری را شاهد هستید. البته شاید این تفاوت در گذشته پر رنگ تر بوده و رفته رفته چهره شهرها به هم شبیه تر می گردد اما هنوز هم در روستاها و بافت های قدیمی شاهد چنین تفاوت هایی هستیم. در این مطلب قصد داریم ابتدا درباره انواع اقامتگاه هایی که در وب سایت اجاره روزانه ویلا و سوئیت هومسا وجود دارند مختصری شرح دهیم و در ادامه محبوبترین نوع اقامتگاه ها را در هر منطقه معرفی خواهیم کرد.

طراحی سایت: امکان رزرو انواع اقامتگاه در سایت هومسا

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

هومسا یکی از سامانه های بسیار معتبر در زمینه اجاره اقامتگاه است که با داشتن چیزی بیش از 8000 اقامتگاه در سراسر ایران، امکان رزرو آسان را برای تان فراهم می نماید. با اجاره اقامتگاه از هومسا شما از یک پشتیبانی 24 ساعته برخوردار خواهید بود و بدون کوچک ترین مشکل یا نگرانی می توانید سفری دلچسب را تجربه کنید.

آشنایی با انواع اقامتگاه در هومسا

اقامتگاه ها را می توان به چند دسته تقسیم کرد. هتل، ویلا، سوئیت، کلبه جنگلی، اقامتگاه بومگردی، خانه یا آپارتمان و مهمانپذیر. هر یک از این اقامتگاه ها ویژگی های خاص خود را دارند. برای مثال خانه های اعیانی قدیمی بعد از بازسازی تغییر کاربری داده و سپس بر حسب متراژ و امکانات ممکن است تبدیل به هتل یا اقامتگاه بومگردی شوند. البته اقامتگاه بومگردی تنها منحصر به خانه های اعیانی نمی شوند بلکه هر نوع اقامتگاهی که از نظر معماری تناسب بالایی با بافت منطقه داشته باشد را می توان بومگردی دانست. در این واحدها شما می توانید نوع و شیوه زندگی در آن منطقه را به خوبی حس نموده و آن را تجربه کنید. برای مثال خانه های چوبی روستاهای شمال، یا کاروانسراهایی که در دل کویر قرار دارند یا حتی خانه هایی با سقف و دیوارهای حصیری نوعی بومگردی محسوب می شوند.

بوتیک هتل ها نوع دیگری از این اقامتگاه های بومی هستند که ظاهر متفاوت، نحوه پذیرایی که مشابه هتل ها است مورد توجه بسیاری از گردشگران است. بوتیک هتل پهلوان رزاز در تهران، بوتیک هتل داروش شیراز از محبوب ترین بوتیک هتل های هومسا هستند.

کلبه ها همانطور که از نام شان پیدا است خانه های کوچکی هستند که با استفاده از چوب و مصالح بومی ساخته می شوند. شاید بتوان گفت مهم ترین ویژگی یک کلبه ساخت آن در منطقه ها بکر و دست نخورده است. برای مثال یک کلبه کوهستانی بر فراز کوه های بلند ساخته می گردد و کلبه های ییلاقی و جنگلی در دل انبوه درختان یا روی دامنه کوه های پوشیده از گل های وحشی.

ویلاها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند. معمولا متراژ، موقعیت جغرافیایی و امکانات آن روی قیمت اجاره ویلا تاثیرگذار است. ویلاهایی که دارای امکاناتی نظیر استخر سرپوشیده، استخر روباز همراه با آبگرم، جکوزی، زمین بازی، محوطه باغ مانند، دید رودخانه، دریا، کوه یا جنگل، آلاچیق، باربیکیو، میز بیلیارد، فوتبال دستی، سیستم های صوتی قوی و غیره هستند به نسبت ویلاهای معمولی قیمت های بالاتری دارند اما در عین حال گذراندن تعطیلات در این ویلاها ارزش هزینه ای که صرف می کنید را دارند.

هتل ها هم تعرف معینی دارند داشته و از یک استاندارد بین المللی 1 تا 5 ستاره تبعیت می نمایند و متناسب با خدماتی که ارائه می دهند و ستاره ای که دارند، قیمت های متفاوتی هم طلب می نمایند.

سوئیت، آپارتمان و خانه به نسبت سایر اقامتگاه هایی که ذکر کردیم حالت عام تری دارند به این معنی که به هر جایی که سفر کنید این نوع اقامتگاه ها آماده ارائه خدمات هستند.

برای جستجو در میان طیف وسیعی از انواع اقامتگاه حتما سری به وب سایت هومسا بزنید. در این وب سایت با استفاده از فیلترهای موجود این امکان را خواهید داشت که دقیقا معین کنید چه نوع اقامتگاهی مد نظر شما است. با این کار وقت کمتری را صرف جستجو خواهید کرد.

مردم در سفر به جاهای مختلف چه نوع اقامتگاه هایی را بیشتر می پسندند؟

همانطور که گفتیم معماری خانه ها در منطقه ها مختلف متفاوت هستند. برای مثال در سفر به شهرهایی چون یزد و کاشان و شیراز و اصفهان بسیاری از مسافران اقامت در خانه های قدیمی را ترجیح می دهند. اقامتگاه سنتی آنا در شیراز و هتل سنتی درب باغ کاشان جزو محبوب ترین اقامتگاه های های بومگردی هومسا در این منطقه ها هستند.

در استان های شمالی کشور و بعلاوه منطقه ها اطراف تهران مانند کردان، فشم، لواسان و شهریار مردم بیشتر در پی اجاره روزانه ویلا مبله هستند. در هرچند در ییلاق های استان مازندران و گیلان مانند ماسال مردم اقامت در کلبه های چوبی یا اقامتگاه های سنتی مثل اقامتگاه بومگردی بهشت را ترجیح می دهند. اجاره ویلا مبله در رامسر، ویلا در لواسان، اجاره انواع ویلا در کردان از محبوب ترین مقاصد گردشگران هستند

محبوبیت هتل ها در جزیره ای مانند کیش یا حتی شهر توریستی مانند مشهد، چیز عجیبی نیست. هتل های این دو منطقه دارای بالاترین استاندارهای کیفی هستند به همین علت از طرف مسافران مورد استقبال قرار می گیرند. هتل هایی مانند هتل قصر، هتل درویشی و هتل الماس مشهد جزو مواردی هستند که از هفته ها و گاه ماه ها قبل تر رزرو می شوند. البته کسانی که تمایل دارند هزینه کمتری صرف محل اقامت خود نمایند، سوئیت ها، آپارتمان ها و خانه های مبله نیز گزینه های مناسبی در این منطقه ها هستند. در جزیره قشم با اینکه فاصله زیادی با کیش ندارد اما اقامتگاه های بومگردی محبوبیت زیادی دارند. چون اساسا جزیره کیش و قشم تفاوت های اساسی در ساختار و نوع تفریحات و امکانات دارند. مردم برای تجربه زندگی در جزیره ای زیبا و آرام راهی قشم، جزایر ناز، هنگام و هرمز می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2022

به "طراحی سایت: امکان رزرو انواع اقامتگاه در سایت هومسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: امکان رزرو انواع اقامتگاه در سایت هومسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید