انتشار مصاحبه های تاریخ شفاهی موزه سینما به مناسبت روز ملی سینما

به گزارش مجله روگذر، موزه سینمای ایران به مناسبت روز ملی سینما انتشار بخش هایی از تبادل نظر های تاریخ شفاهی سینماگران را برای این روز تدارک دیده است.

انتشار مصاحبه های تاریخ شفاهی موزه سینما به مناسبت روز ملی سینما

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موزه سینما، موزه سینمای ایران به مناسبت روز ملی سینما انتشار بخش هایی از مصاحبه های تاریخ شفاهی سینماگران باسابقه را به صورت ویژه برای این روز تدارک دیده است.

مصاحبه های موزه سینما شامل مصاحبه های تفصیلی با چهره های شناخته شده صنوف مختلف همانند فیلمنامه نویس، کارگردان، تهیه کننده، فیلمبردار، بازیگر و طراح است.

مصاحبه های تاریخ شفاهی با افرادی همانند جلال الدین معیریان، سعید راد، گوهر خیراندیش، ابراهیم حقیقی، تورج منصوری، رسول صدرعاملی، فرهاد توحیدی، محسن علی اکبری و محمدمهدی عسگرپور است.

در این مصاحبه ها سوابق حرفه ای، مرور آثار و زوایای ناگفته کارنامه هنری شخصیت های سینمایی مورد آنالیز قرار گرفته است.

عموم مصاحبه هایی که قرار است به مناسبت روز ملی سینما منتشر گردد در سال 1400 تهیه و ضبط شده و موزه سینمای ایران به اسم مجموعه فرهنگی- تاریخی که روایتگر سیر تاریخ و تحولات سینمای ایران است خود را موظف می داند نظرات و دیدگاه های هنرمندان باتجربه و پیشکسوت را جمع آوری کند تا نسل های آینده با دیدگاه، راستا زندگی حرفه ای، نحوه خلق و شکل گیری آثار فعالان و صاحب نظران سینما آشنا شوند.

موزه سینما در نظر دارد در مناسبت ها و رویداد های مختلف، گزیده ای از مصاحبه های تاریخ شفاهی خود با سایر هنرمندان را به صورت ویژه منتشر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1836

به "انتشار مصاحبه های تاریخ شفاهی موزه سینما به مناسبت روز ملی سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار مصاحبه های تاریخ شفاهی موزه سینما به مناسبت روز ملی سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید