نکوداشت عباس کیارستمی در پارک هنرمندان: نمایشگاه آثار طراحی گرافیکی (قسمت اول)

به گزارش مجله روگذر، نکوداشت استاد عباس کیارستمی، سینماگر و هنرمند بزرگ کشورمان در خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است. با گزارش اختصاصی خبرنگاران از این رویداد همراه باشید.

نکوداشت عباس کیارستمی در پارک هنرمندان: نمایشگاه آثار طراحی گرافیکی (قسمت اول)

در نخستین سالگرد درگذشت استاد عباس کیارستمی، بزرگ مرد عرصه هنرهای نمایشی و گرافیکی ایران، مراسم بزرگداشتی در خانه هنرمندان ایران برگزار گردید.

در افتتاحیه این مراسم، بزرگان هنر ایران درباره عباس کیارستمی و ویژگی های شخصیتی و حرفه ای او به اظهار نظر پرداختند. از جمله این هنرمندان می توان به بهمن فرمان آرا، ابراهیم فروزش، محمدرضا اصلانی، رضا کیانیان، حبیب رضایی، جابر قاسمعلی و هنرمندان دیگر اشاره نمود.

نمایشگاهی از آثار طراحی گرافیک عباس کیارستمی بخش دیگری از این مراسم نکوداشت است که در گالری استاد مرتضی ممیز در خانه هنرمندان ایران، افتتاح شده و تا 14 تیر ادامه خواهد داشت. ما هم سری به این گالری زدیم تا با گزارشی تصویری به نمایش بعضی از آثار این گالری بپردازیم. در ادامه با قسمت اول تصاویر خبرنگاران از این رویداد همراه باشید.

سمت راست: طعم گیلاس، 1376 - سمت چپ: شیرین، 1387

در این نمایشگاه، 4 3 اثر شامل پوستر، روی جلد کتاب و CD، نشانه و نشانه نوشته، طراحی تیتراژ و عکس به نمایش گذاشته شده است.

کلوزآپ، 1369

این آثار، تنها بخش کوچکی از آثار طراحی گرافیک اوست. این مجموعه با کمک؛ امیر اثباتی، نگار اسکندرفر، علی بختکمک، علی بوستان، محمودرضا بهمن پور، ابراهیم حقیقی، آرش صادقی، سیف اله صمدیان، مجید عباسی، بهمن کیارستمی، معراج قنبری، آریا کسائی، هیربد لطفیان، سلما منشی زاده، موزه گرافیک ایران و مدرسه ویژه گردآوری شده است.

سمت چپ: بادکنک سفید به کارگردانی جعفر پناهی، 1374 - وسط: زیر درختان زیتون، 1373

این مجموعه با کمک امیر اثباتی، نگار اسکندرفر، علی بختکمک، علی بوستان، محمودرضا بهمن پور، ابراهیم حقیقی، آرش صادقی، سیف اله صمدیان، مجید عباسی، بهمن کیارستمی، معراج قنبری، آریا کسائی، هیربد لطفیان، سلما منشی زاده، موزه گرافیک ایران و مدرسه ویژه گردآوری شده است.

سمت چپ: مسافر جنوب، کارگردان: پرویز شهبازی، 1375 - وسط: بید و باد، کارگردان: محمد علی طالبی، 1377 - سمت راست: فردا، کارگردان: ستسو ناکایاما، 1387

رونمایی از کتاب در ستایش زندگی عباس کیارستمی دستاورد دیگر این مراسم است.

سیاه و سفید، سهراب شهید ثالث، 1351

این کتاب، حاصل گفت و گوی امیر اثباتی و محمودرضا بهمن پور با عباس کیارستمی در مدرسه ویژه در 31 خرداد 1392 است.

سمت چپ: منم می تونم، 1354، وسط: مسافر، 1353، سمت راست: دو راهکار برای یک مسئله، 1354

در این کتاب بعلاوه آثار گرافیک ایشان، به تلاش امراله فرهادی در 132 صفحه گردآوری شده و به وسیله انتشارات ویژه نگار و با همکاری انتشارات نظر منتشر می گردد.

سمت راست: روز جهانی پیکار با بی سوادی، نیمه دوم دهه 1340 (از آرشیو موزه گرافیک ایران) وسط: رشید، کارگردان پرویز نوری، 1350 - سمت چپ: لباسی برای عروسی، 1355، عکس: ویگن)

در ادامه می توانید سایر پوسترهای به نمایش در آمده در گالری را مشاهده کنید.

قیصر (کارگردان: مسعود کیمیایی)، 1348 (از آرشیو موزه گرافیک ایران)
سیرک بزرگ مسکو، 1348 (از آرشیو موزه گرافیک ایران)
تصویر سال، 1388، اجرا: یحیی پاکدل
تصویر سال، 1391، عکس: ساسان توکلی، اجرا: مهدی مختاری و ارسلان امانتی
گالری استاد ممیز، خانه هنرمندان
سمت چپ: آشنایی با لیلا، پوستر انگلیسی، کارگردان: عادل یراقی، 1390 - کپی برابر اصل، پوستر انگلیسی، 1389 - سمت راست: یه حبه قند (کارگردان: رضا میرکریمی)، 1390، اجرا: آرش صادقی
فصل انار، کارگردان: محسن شرفی نیا، 1390 (اجرا فائزه سلیمیان)
خانه دوست کجاست؟ - 1367، اجرا: مرتضی ممیز
سمت چپ: ققنوس، کنسرت بزرگ گروه عارف، 1386 - وسط: یادبود مرتضی ممیز، 1385 - سمت راست: یازدهمین جشن بزرگ سینمای ایران، 1386 (اجرا: آرش صادقی)
اتود طرح اولیه برای پوستر فیلم شیرین

در اولین قسمت از این گزارش با هم به تماشای پوسترهای به نمایش در آمده در این گالری نشستیم. در قسمت بعدی با هم آثار گرافیکی دیگر از استاد کیارستمی را نظاره گر خواهیم بود.

اگر شما هم از این مجموعه تماشا نموده اید، نظر خود را با خبرنگاران و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو / newsite.graphiciran.com
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2039

به "نکوداشت عباس کیارستمی در پارک هنرمندان: نمایشگاه آثار طراحی گرافیکی (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکوداشت عباس کیارستمی در پارک هنرمندان: نمایشگاه آثار طراحی گرافیکی (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید