برترین زمان سفر به پاریس چه زمانی از سال است؟

به گزارش مجله روگذر، پاریس، شهر نور، هر سال میلیون ها دنیاگرد را از سراسر دنیا با تور پاریس و تور فرانسه به فضای فراموش نشدنی خود می کشاند. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که سهم زیادی از این جاذبه مرتبط به غذاهای سنتی خارق العاده و مجموعه های بی تعداد هنری پاریس، مرکز بی نظیر کشور فرانسه، هستند.

برترین زمان سفر به پاریس چه زمانی از سال است؟

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

رودخانه آرام سین در میان شهر، در کنار موزه های باشکوه، کلیساهای باستانی و بلوک هایی با معماری زیبای روکوکو و نئوکلاسیک، به آرامی جریان دارد و کمی دورتر، درختان آبشاری و لامپ های درخشان خیابان های پاریس، هر بیننده ای را عاشق این شهر خواهد نمود.

پیاده روی در راستاهای سنگفرش رودخانه سین و پل های دلپذیر آن را به هیچ وجه از دست ندهید و در طول راستا با شهروندان پاریسی که در راه رفتن به کافه، سینما و یا فروشگاه هستند، آشنا شوید.

پاریس با وجود موزه های در سطح دنیای، صنعت مد، غذاهای سنتی بی نظیر و جوی خاص و منحصربه فرد، همان طور که ارنست همینگوی آن را اینگونه به یاد می آورد، یک جشن متحرک، شهری پر از زرق و برق است.

از موزه دوست داشتنی ورسای (Musée dOrsay) دیدن کنید، از برترین طراحان در شانزه لیزه (Champs Élysées)، خرید کنید و یا به بوتیک های محله لومری (Le Marais) بروید، از بالای برج ایفل، شهر پاریس را دیدن کنید و حتما بازدیدی یک روزه از کاخ ورسای، داشته باشید.

برترین زمان سفر به پاریس بر اساس آب و هوا

برترین زمان سفر به پاریس، در ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور) و سپتامبر تا اکتبر (10 شهریور تا 9 آبان) است. هر دو فصل تابستان و پاییز، بدی ها و خوبی های مخصوص به خودشان را دارند. در ماه های ژوئن تا آگوست، آب و هوا در پاریس عالی است. میانگین حداکثر دما در این زمان از سال، 21 درجه سانتی گراد است و روزهای طولانی آفتابی از معینه های آن، به تعداد می آید. متاسفانه، تابستان، شلوغ ترین و بعلاوه گران ترین زمان بازدید از پاریس است.

برای هزینه های پایین تر در حین سفر و صف های کوتاه تر برای دیدن جاذبه های گردشگری، برای سفر در پاییز، برنامه ریزی کنید. برگ های درختان در این فصل، منظره شهر را خیره نماینده می نمایند، البته شکوفه های بهاری پاریس هم بسیار معروف هستند.

اگر در پی مقرون به صرفه ترین زمان سفر به پاریس هستید، فصل زمستان، برترین زمان سفر برای شما است. در خاطر داشته باشید، پاریس با آمار 30 میلیون نفر گردشگر در سال، یکی از پر بازدیدترین شهرها در سراسر دنیا است؛ پس مهم نیست که چه زمانی را انتخاب می کنید، گردشگران و کمی شلوغی و جمعیت همواره در این شهر وجود دارد.

برترین زمان سفر به پاریس بر اساس فصول

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور)

فصل تابستان با میانگین حداکثری دمای 21 درجه سانتی گراد، زمان دلپذیری برای گردش در شهر و حاشیه های آن و لذت بردن از یک قهوه در کافه های بینظیر پاریس، است. اما به خاطر داشته باشید، در این زمان از سال با گروه های بسیاری از گردشگران، در شهر روبه رو خواهید شد.

فصل تابستان، فصل داغ گردشگری پاریس است و این امر سبب می گردد قیمت هتل ها و بلیط هواپیما، بسیار گران تر ار دیگر مواقع سال باشد.

در طول این فصل، تجربیات بیشتری نسبت به دیگر زمان ها در پاریس می توان داشت؛ تجربیاتی چون دیدنی فیلم در فضاهای آزاد و کنسرت های جالب و البته ساحلی ساخته انسان در کرانه رود سین برای عاشقان حمام آفتاب. عظیم ترین تعطیلات فرانسه، جشن های روز باستیل (Bastille Day) هم در این زمان از سال برگزار می گردد.

به خاطر داشته باشید ماه جولای (10 تیر تا 9 مرداد)، یکی از پرباران ترین ماه های سال در پاریس است، پس اگر در این زمان از سال به این شهر سفر می کنید، حتما چتر به همراه داشته باشید.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا اکتبر (10 شهریور تا 9 آبان)

اگر در پی روبه رویی با جمعیت کمتر در پاریس و آب و هوایی خوب هستید، پاییز برترین انتخاب شما است. حداکثر دمایی که ماه سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر) در پاریس تجربه می نماید، 15.6 درجه سانتی گراد است و دما کم کم در ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان)، با رسیدن به 10 و سپس 4.4 درجه سانتی گراد، افت می نماید.

علاوه بر صف های کوتاه تر برای بازدید از جاذبه های گردشگری، می توانید از منظره زیبایی که درختان در این فصل در پاریس خلق می نمایند، لذت ببرید. در خاطر داشته باشید، در طول هفته مد در پاریس، که غالبا در هفته آخر ماه سپتامبر برگزار می گردد، پیدا کردن اتاق در هتل، مشکل تر خواهد شد.

فصل زمستان: ماه های نوامبر تا فوریه (10 آبان تا 9 اسفند)

فصل خلوت گردشگری، زمستان، محدوه دمایی 1.1- تا 4.4 درجه سانتی گراد را تجربه می نماید. تنها در روزهای ماه نوامبر (10 آبان تا 9 آذر) است که مسافران می توانند از دمای 10 درجه سانتی گراد، لذت ببرند. کت های گرم برای این زمان از سال ضروری هستند. اگر آماده برخورد با سرما هستید، می توانید صرفه جویی بسیار خوبی در هزینه های هتل و بلیط هواپیما به پاریس کنید. بارش برف در پاریس به ندرت رخ می دهد و ماه دسامبر (10 آذر تا 10 دی)، یکی از پر باران ترین ماه های سال است.

اگر در پی ماه های خشک و به دور از باران هستید، در ماه فوریه (12 بهمن تا 9 اسفند)، به پاریس بیایید. هفته آخر ماه فوریه، هفته مد در پاریس است؛ پس حتما از چند ماه زودتر هتل خود را رزرو کنید.

فصل بهار: ماه های مارچ تا می (10 اسفند تا 10 خرداد)

فصل بهار هم مانند فصل پاییز، با هزینه های کمتر در اتاق های هتل ها، زمان مناسبی برای سفر به پاریس است. محدوده دما در این زمان از سال 4.4 تا 15.6 درجه سانتی گراد است و بارش عصرگاهی باران در ماه های آخر بهاری (به خصوص ماه می)، بیشتر شایع است. اگرچه ممکن است هوا تا ماه می کمی خنک باشد، اما لذت دیدن منظره رنگارنگ شکوفه ها در پارک های زیبای پاریس، ارزش آن را دارد.

برترین زمان سفر به پاریس بر اساس فستیوال ها و رویدادها

فستیوال ها و رویدادهای فصل تابستان

جشن سنت دنیس (Fete de St-Denis)

جشن سنت دنیس که یکی از محبوب ترین رویدادهای شهر پاریس است، در ماه ژوئن برگزار می گردد و در طی آن، نمایش ها و انیمیشن های بسیاری در شهر به نمایش گذاشته می گردد. در زمان این جشن ها، هنرمندان بسیاری در پاریس، آثار خود را به نمایش می گذارند و غرفه های مختلفی، غذاهای سنتی به گردشگران ارائه می نمایند.

جشن موسیقی (Fete de la Musique)

جشن موسیقی که زمان برگزاری آن در ماه ژوئن است، با برقرار بودن اجراهای زنده موسیقی در تمام میادین اصلی شهر و پارک ها، رویدادی بسیار هیجان انگیز و جالب توجه در پاریس است. در زمان این رویداد، تمام شهر پاریس، تبدیل به استیج اجرای موسیقی می گردد.

تور در فرانسه (Tour de France)

تور در فرانسه، یک مسابقه دوچرخه سواری در کشور فرانسه است که در طول 3 هفته برگزار می گردد.

ما عاشق سبز هستیم (We love green)

ما عاشق سبز هستیم، یک رویداد موسیقی دوستدار محیط زیست در شهر پاریس است که در ماه ژوئن برگزار می گردد. هنرمندان بین المللی در این رویداد موسیقی در شهر، اجراهای زنده دارند.

جشن های روز باستیل یا روز ملی

جشن های روز ملی فرانسه، جشنی ملی و تعطیل رسمی در کشور فرانسه و قلمروهای فرادریایی آن کشور است که از سال 1880 در 14 جولای هر سال برگزار می گردد. این جشن برای گرامیداشت یورش به باستیل و شروع جنبشی که منجر به انقلاب کبیر فرانسه شد، برگزار می گردد. قلعه باستیل، زندان مخوفی در پاریس و مظهر قدرت مطلق لوئی شانزدهم بود که در 14 ژوئیه جولای میلادی، به دست انقلابیون پاریسی فتح شد.

برای برپایی جشن در این روز، ارتش فرانسه طی مراسم باشکوهی در طول خیابان شانزلیزه رژه می رود و در شهرهای مختلف فرانسه، مراسم آتش بازی در شب های 13، 14 و 15 جولای برگزار می گردد.

فستیوا ل ها و رویدادهای فصل پاییز

هفته مد پاریس

در ماه سپتامبر، هفته مد پاریس، با حضور طراحان بین المللی مد و لباس، یک رویداد اصلی و مجذوب کننده است که افراد زیادی را به این شهر می کشاند.

جشن پاییز (Fete dAutomne)

جشن پاییز که در ماه سپتامبر تا دسامبر در پاریس برگزار می گردد، فستیوال هنرهای معاصر است که هر ساله در پاریس برقرار می گردد.

جایزه طاق پیروزی (Prix de lArc de Triomphe)

مسابقه جایزه طاق پیروزی، مسابقه اسب سواری برای تمام اسب های اصیل بالای سه سال در راستای 2400 متری در ماه اکتبر، در پاریس، برگزار می گردد.

روز آرمیستیس (Armistice Day)

روز آرمیستیس هر سال در تاریخ 11 نوامبر (20 آبان) در فرانسه، جهت عظیمداشت صلح بین نیروهای متفقین در جنگ دنیای اول و کشور آلمان در شهر کومپین (Compiègne) فرانسه و سرانجام خصومت ها در جبه غربی جنگ دنیای اول، جشن گرفته می گردد. این جشن در ساعت 11 صبح شروع می گردد و علت آن این است که صلح در ساعت 11 یازدهمین روز یازدهمین ماه سال 1918، انجام گشته است. روز آرمیستیس از آن پس به بعد، یک روز تعطیل ملی در فرانسه است.

فستیوال ها و رویدادهای فصل زمستان

جشن سال نوی چینی ها در پاریس

پاریس، جشن سال نوی چینی ها را در تاریخ 16 فوریه (27 بهمن)، با نمایش، آتش بازی و اژدها و پایکوبی های جالب جشن می گیرد.

جشن رنگ پاریس (The Color Run Paris)

در تاریخ 15 آپریل (26 فروردین)، در میان خیابان های رنگارنگ پاریس، در راستای 5 کیلومتری، جشن رنگ برگزار می گردد.

نمایش قایقرانی بین المللی پاریس (Le Salon Nautique de Paris)

نمایش قایقرانی بین المللی پاریس که به نام ناتیک (nautic)، هم مشهور است، هر سال در پورت ورسای (Porte de Versailles) در ماه دسامبر برگزار می گردد. این نشست سالانه برای کشف نوآوری های دریایی و ملوانی فصل آینده است. این رویداد، 9 روز در طول دو آخر هفته به طول می انجامد.

این رویداد با قایقرانی، گردشگری، قایقرانی قدرت و تجهیزات، 700 قایق نمایشی، 800 غرفه دار و بیش از 240 هزار بازدیدنماینده در هر سال، همراه است.

جشن روز سیلوستر (Fete de St-Sylvestre)

در تقویم میلادی شب سال نو که در بسیاری از کشورها، روز سیلوستر یکم گفته می گردد، آخرین روز سال میلادی و به عبارتی 31 دسامبر است. در بسیاری از کشورها شب سال نو در اماکن عمومی جشن گرفته می گردد و مردم در این اجتماع ضمن پایکوبی و پایکوبی با تنقلات و دیدنی آتش بازی خود را مشغول می سازند.

هفته مد پاریس

در ماه های فوریه تا مارچ ، هفته مد پاریس، با حضور طراحان بین المللی مد و لباس، یک رویداد مجذوب کننده است که افراد زیادی را به این شهر می کشاند.

فستیوال ها و رویدادهای فصل بهار

ویلت سونیک (Villette Sonique)

ویلت سونیک، فستیوال موسیقی رایگان و در فضای آزاد، در ماه می در پاریس برگزار می گردد.

نمایشگاه تاج و تخت (Foire du Trone)

نمایشگاه تاج و تخت، یک نمایشگاه تفریح در ماه مارچ در پاریس است. این نمایشگاه، عظیم ترین نمایشگاه تفریح مسافرتی در فرانسه است و در منطقه 12 شهری برگزار می گردد.

ماراتن بین المللی پاریس

ماراتن بین المللی پاریس، در ماه آپریل با حضور قهرمانان ملی از سراسر دنیا و افراد آماتور برگزار می گردد.

روز پیروزی در اروپا (VE Day)

روز پیروزی در اروپا، روز سرانجام جنگ دنیای دوم، 8 می (18 اردیبهشت) 1945، هر سال در پاریس جشن گرفته می گردد.

مسابقات قهرمانی آزاد تنیس فرانسه

مسابقات تنیس آزاد فرانسه که به فرنچ اوپن و رولان گاروس هم مشهور است، از برجسته ترین مسابقات قهرمانی تنیس دنیا و یکی از چهار رویداد عظیم گرنداسلم (Grand slam) در دنیا است که هر ساله از میانه ماه می تا اوایل ماه ژوئن در دو رده زنان و مردان، در شهر پاریس برگزار می گردد.

مسابقات تنیس فرنچ اوپن، از لحاظ زمانی دومین مسابقه گرنداسلم در هر سال محسوب می گردد. رافائل نادال رکورددار قهرمانی این مسابقات است.

شب موزه ها (La Nuit des musées)

در طول شب موزه ها در تاریخ 19 می (29 اردیبهشت)، می توانید از موزه های اصلی مرکز دیدن کنید.

برترین زمان سفر به پاریس بر اساس هزینه هتل ها

برترین زمان سفر به پاریس بر اساس هزینه هتل ها، فصل زمستان است.

رتبه های پاریس

گزارش رتبه بندی مسافرت دنیای و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است.

رتبه های پاریس به توضیح زیر است:

  • برترین مقصد گردشگری برای بازدید در ماه ژوئن
  • برترین مقصد گردشگری در فرانسه
  • دومین مقصد برتر گردشگری زمستانی در اروپا
  • دومین مقصد برتر گردشگری تابستانی
  • سومین مقصد برتر برگزاری مراسم عروسی در اروپا
  • چهارمین مقصد برتر گردشگری در اروپا
  • پنجمین مقصد برتر گردشگری در دنیا
  • ششمین مقصد برتر ماه عسل در اروپا
  • هشتمین مقصد برتر ماه عسل در دنیا

فرانسه؛ آب و هوا و اقلیم

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در پاریس

کشور فرانسه، تحت تاثیر بادهای دریایی در سواحل غربی، اقلیم قاره ای در مرکز و شرق کشور و مدیترانه ای در جنوب و البته در سواحل مدیترانه، دارای آب و هوایی معتدل است.

فصول در کشور فرانسه، کاملا تفکیک شده هستند؛ با زمستان هایی بسیار سرد، تابستان هایی گرم، فصول خشک و مرتب و بعلاوه فصول بارانی معین. زمین های ناهموار منطقه، اقلیم های متنوعی را برای کشور، فراهم می نماید؛ زمستان هایی سرد در کوهستان ها، بهار و پاییزی گرم تر در سواحل آفتابی مدیترانه و آتلانتیک، رطوبت زیاد در ارتفاعات برتانی، یک استان تاریخی در فرانسه (Brittany) و گاهی تابستان هایی بسیار گرم در آلزاس (Alsace).

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال و بعلاوه به تفکیک هفته های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا برترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) اندازه بارش (سانتی متر)
ژانویه6.15.6
فوریه7.24.6
مارچ12.23.6
آپریل15.64.3
می205.6
ژوئن22.85.3
جولای24.45.8
آگوست23.96.4
سپتامبر21.15.6
اکتبر15.65.1
نوامبر105.1
دسامبر6.75.1

میانگین ماهیانه دما و بارش در پاریس

با توجه به منطقه ای که در فرانسه قصد سفر به آن را دارید، فصول مختلفی را برای زمان سفر مناسب به شما پیشنهاد می کنیم؛ اما بدانید فصل زمستان احتمالا در انتهای فهرست پیشنهاد ما به شما است، مگر قصد تجربه ورزش های زمستانی را داشته باشید. دامنه های کوهستانی آلپ و پیرنه (Pyrenees) از اوایل ماه دسامبر (10 آذر تا 10 دی) پر از برف هستند که تا ماه مارچ یا آپریل (10 اسفند تا 10 اردیبهشت) باقی می مانند و علاقه مندان به تعطیلات اسکی می توانند در این زمان از سال، لذت بسیاری را در فرانسه تجربه نمایند. اگر بارش برف، قابل توجه باشد، ایستگاه های ماسیف سنترال (Massif Central)، منطقه ای مرتفع در میانه جنوب فرانسه و ژورا، در ناحیه فرانش-کنته، می توانند جایگزین دلپذیری برای گردشگران باشند.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه6 سانتی گراد- 5.5 سانتی متر5.8 سانتی گراد- 5.4 سانتی متر5.7 سانتی گراد- 5.2 سانتی متر5.5 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر
فوریه6.9 سانتی گراد- 4.4 سانتی متر6.7 سانتی گراد- 4.1 سانتی متر6.4 سانتی گراد- 3.9 سانتی متر6.1 سانتی گراد- 3.6 سانتی متر
مارچ11 سانتی گراد- 3.4 سانتی متر9.7 سانتی گراد- 3.1 سانتی متر8.5 سانتی گراد- 2.9 سانتی متر7.2 سانتی گراد- 2.6 سانتی متر
آپریل14.8 سانتی گراد- 4.1 سانتی متر13.9 سانتی گراد- 4 سانتی متر13.1 سانتی گراد- 3.8 سانتی متر12.2 سانتی گراد- 3.6 سانتی متر
می18.9 سانتی گراد- 5.3 سانتی متر17.8 سانتی گراد- 5 سانتی متر16.7 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر15.6 سانتی گراد- 4.3 سانتی متر
ژوئن22.1 سانتی گراد- 5.2 سانتی متر21.4 سانتی گراد- 5.2 سانتی متر20.7 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر20 سانتی گراد- 5 سانتی متر
جولای24 سانتی گراد- 5.7 سانتی متر23.6 سانتی گراد- 5.6 سانتی متر23.2 سانتی گراد- 5.4 سانتی متر22.8 سانتی گراد- 5.3 سانتی متر
آگوست23.8 سانتی گراد- 6.3 سانتی متر23.7 سانتی گراد- 6.1 سانتی متر23.5 سانتی گراد- 6 سانتی متر23.4 سانتی گراد- 5.8 سانتی متر
سپتامبر20.4 سانتی گراد- 5.4 سانتی متر19.7 سانتی گراد- 5.2 سانتی متر19 سانتی گراد- 5 سانتی متر18.3 سانتی گراد- 4.8 سانتی متر
اکتبر14.2 سانتی گراد- 5 سانتی متر12.9 سانتی گراد- 4.9 سانتی متر11.5 سانتی گراد- 4.7 سانتی متر10.1 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر
نوامبر8.6 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر7.2 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر5.8 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر4.4 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر
دسامبر5.9 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر5.1 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر4.2 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر3.4 سانتی گراد- 5.1 سانتی متر

میانگین هفتگی دما و بارش در پاریس

در فصل بهار و پاییز، حاشیه های مدیترانه ای از آب و هوایی ملایم، معتدل و تابش خورشید، بیشتر از دیگر منطقه ها کشور بهره می برند؛ به خصوص در ماه سپتامبر و اکتبر (10 شهریور تا 9 آبان) که ماه هایی ایده آل برای ماجراجویی در کورسیکا (Corsica) هستند.

در دیگر منطقه ها کشور، تابستان فصل داغ گردشگری و پر از جمعیت گردشگر ها در جاده ها و به خصوص سواحل، است.

چه زمانی به پاریس برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه2712-1417
فوریه2815-2214
مارچ5134-25112
آپریل71703113
می112123212
ژوئن142463912
جولای162693912
آگوست152583613
سپتامبر132233213
اکتبر9173-2913
نوامبر6115-2015
دسامبر3813-1816

حداقل و حداکثر دما در پاریس

هزینه روزانه گردشگری در پاریس

هزینه یک روز اقامت در پاریس حدودا 519 دلار است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

1. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می گردد و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

2. شام در رستوران سه ستاره

3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به این که در ماه های داغ سال یا کمتر گردشگری به پاریس سفر می کنید، تغییر می نماید. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در پاریس اجرا شده است تا برای برنامه ریزی در سفر، به اسم منبع از آن بهره ببرید.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1800

به "برترین زمان سفر به پاریس چه زمانی از سال است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به پاریس چه زمانی از سال است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید