اهدا پیغام صلح و آرامش دولت چین به استاندار اردبیل

به گزارش مجله روگذر، خبرنگاران/اردبیل پیغام صلح و آرامش دولت چین توسط هیئت رسانه ای چینی جاده ابریشم به استاندار اردبیل با هدف ایجاد اتحاد و همبستگی در میان کشورهای واقع شده در راستا جاده ابریشم اهداء شد.

اهدا پیغام صلح و آرامش دولت چین به استاندار اردبیل

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، معاون صدا و سیمای استان شی آن کشور چین در نشست مطبوعاتی هیئت رسانه ای چینی جاده ابریشم و خبرنگاران استان اردبیل با اشاره به بارش برف از بدو ورودشان به استان اردبیل، سفر به این استان را خوش یمن دانست و گفت: برف و آب عناصر مقدس و خوش یمنی در فرهنگ ایران و چین بشمار می فرایند.

فن جی خانگ اضافه نمود: در روزهای اقامتمان در این استان تحت تأثیر کوه بزرگ سبلان، مناظر طبیعی و جاذبه های شگفت انگیز تاریخی و گردشگری این استان قرار گرفتیم و لذت بردیم.

وی از جمله اهداف سفر هیئت رسانه ای چینی جاده ابریشم را علاوه بر معرفی و نمایش جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران، نزدیک کردن استان اردبیل و استان شی آن به یکدیگر و بیشتر کردن شناخت مردم شی آن نسبت به مردم میهمان نواز استان اردبیل دانست و گفت: به طور کلی ما در این سفر، پیغام آور سرعت پیشرفت کشور ایران در سال های اخیر به یک میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت چینی هستیم تا از این طریق بتوانیم زمینه های مختلف گردشگری تاریخی، مالی و فرهنگی ایران را به سرمایه گذاران و گردشگران چینی معرفی کنیم.

وی با اشاره به این که اهدای هدیه در فرهنگ دو کشور مشترک است، گفت: به نمایندگی از دولت چین به نشانه حسن نیت و رسم یادبود هدیه و پیغام صلح و آرامش به خط چینی به استاندار اردبیل اهداء می گردد.

تجارت پیروز ایرانی ها در جاده ابریشم، ضرب المثل معروف بین چینی ها

دانشمند علوم جغرافی چین، کشورهای چین و ایران را دو تمدن کهن در جهان معرفی کرد و گفت: نماد کهن بودن این دو تمدن در جاده ابریشم به وضوح تعیین است، چون در گذشته معروف ترین بازرگانان جاده ابریشم بازرگانان ایرانی بودند.

شو جوان فنگ با بیان این که بیش از 20 هزار تجار ایرانی در منطقه ای از چین زندگی و در زمینه جواهر و ادویه جات در جهت جاده ابریشم تجارت می کردند به عنوان افراد باهوش در تجارت آن موقع تأثیر بسزایی در اندیشه تجاری بازرگانان چینی داشتند، اضافه نمود: در واقع ضرب المثل قدیمی معروف در بین چینی ها با عنوان اگر می خواهی تجارت کنی باید به پارس بروی و از ایرانی ها یاد بگیری از همین موضوع نشأت گرفته است.

وی در خاتمه حقیقت سفر این هیئت رسانه ای را اجرای یکی از پیغام های رئیس جمهور چین مبنی بر ایجاد اتحاد، صلح و همبستگی در میان کشورهای جاده ابریشم بر پایه مناسبات و پیروزی مشترک مالی و فرهنگی بین ملل دانست و گفت: امید است با احیای جاده باستانی ابریشم جاذبه جدیدی را به جهان معرفی و ارتباطات بین کشورهای جاده ابریشم را رفته رفته گسترش دهیم، در این دو روز سفرمان به استان اردبیل و طی نمودن جهت جاده ابریشم احساس می کنیم به هدف احیای جاده ابریشم نزدیک تر شده ایم.

مردم چین، ایران به ویژه اردبیل را بیشتر خواهند شناخت

هم چنین در خاتمه این نشست، گوینده خبر رادیویی استان شی آن کشور چین نیز با بیان این که شناخت مردم چین از ایران کم و تنها اطلاعاتشان این است که ایران دارای تمدن کهنی است، اضافه نمود: با بازدید از جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان اردبیل در طول این دور روز، پنجره دیگری از فرهنگ ایران به روی ما باز شد.

شی دانگ جین اظهار امیدواری کرد که با کوشش مسئولان ایرانی و هیئت رسانه ای چینی جاده ابریشم، ارتباطات فرهنگی، مالی و گردشگری بین دو کشور گسترش یابد و مردم چین، ایران به ویژه اردبیل را بیشتر بشناسند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 804

به "اهدا پیغام صلح و آرامش دولت چین به استاندار اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدا پیغام صلح و آرامش دولت چین به استاندار اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید