اکسپو 2020 دبی، فرصتی برای افزایش توان صادراتی کشور

به گزارش مجله روگذر، نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی تا دو ماه آینده آغاز می گردد؛ این نمایشگاه از تاریخ نهم مهرماه امسال تا یازدهم فروردین ماه 1401 ادامه خواهد داشت.

اکسپو 2020 دبی، فرصتی برای افزایش توان صادراتی کشور

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی معروف به المپیک ملل از عظیم ترین رویداد اجتماعی، فرهنگی، علمی و آموزشی است که به وسیله دولت ها در طول مدت شش ماه برگزار می گردد.

کشورها طی آن برنامه ها و چشم اندازها، پتانسیل های مالی کشورشان و آخرین پیشرفت های فناورانه خود را به منظور یافتن راه حل برای چالش های اساسی که بشر که در پنج سال آینده با آن روبرو است، معرفی می نماید.

پیش بینی شده در طول شش ماه برگزاری اکسپو حدود 25 میلیون نفر برای بازدید به نمایشگاه بروند که برای اولین بار در تاریخ اکسپو، 80 درصد این تعداد بازدید کننده متعلق به خارج از کشور میزبان خواهد بود.

نزدیکی ایران به چنین بازار عظیمی می تواند فرصتی استثنایی برای معرفی تولیدات و دستاوردهای علمی و صنعتی کشور باشد. این فرصت در بخش تولیدات دانش بنیان و با فناوری بالا در زمینه دارویی، پزشکی، IT و ICT، صنایع غذایی، نرم افزار و سخت افزار کامپیوتری t بایو و نانوتکنولوژی و استارتاپ ها و بعلاوه معرفی پتانسیل های گردشگری کشور است.

این نمایشگاه هر پنج سال یکبار در کشورهای مختلف دنیا با رویکردهای متفاوت برای نمایش گذشته، اکنون و آینده کشورها و دستاوردهای آن ها برگزار می گردد.

اکسپو سال 2020 دبی با موضوع پیوند فکر ها و خلق آینده در مهرماه برگزار خواهد شد.

پاویون ایران از نظر معماری جز 8 طرح برتر شناخته شده. اما آنچه اهمیت د آرد استفاده از این رویداد مهم و تاثیرگذار در شناخت و ارائه پتانسیل های صنعتی تجاری ایران با رعایت موضوع اکسپو دبی است. آنچه مهم است اینکه برگزاری این نمایشگاه و استفاده از این، فرصتی برای تقویت توان صادراتی کشور است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1831

به "اکسپو 2020 دبی، فرصتی برای افزایش توان صادراتی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسپو 2020 دبی، فرصتی برای افزایش توان صادراتی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید