ایجاد خانه های صنایع دستی از اولویت های حوزه صنایع دستی آزادشهر

به گزارش مجله روگذر، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر گفت: ایجاد خانه صنایع دستی موجب تقویت و افزایش کیفیت صنایع دستی در شهرستان آزادشهر می شود و راه اندازی این مراکز به نام یکی از اولویت های حوزه صنایع دستی شهرستان در حال پیگیری است.

ایجاد خانه های صنایع دستی از اولویت های حوزه صنایع دستی آزادشهر

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، محمدطه عسگری روز سه شنبه 30 شهریورماه 1400 با تأکید بر این که ایجاد خانه های صنایع دستی به نام یکی از اهداف این حوزه در شهرستان در حال پیگیری است، بیان کرد: در حال حاضر دو خانه صنایع دستی میناکاری و سفال و همچنین سوزن دوزی سنتی در آزادشهر در حال فعالیت است که زمینه اشتغال حداقل 15 نفر را برای این شهرستان فراهم ساخت است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آزادشهر همچنین از افتتاح سومین خانه صنایع دستی شهرستان با نام مینای سفال در هفته گردشگری سال جاری خبر داد.

او با تأکید بر حمایت از هنرمندان صنایع دستی این شهرستان، بیان کرد: این اداره در تلاش است تا با توجه به برنامه ها و شاخصه های صنایع دستی و راه کارهای برنامه ریزی شده برای توسعه این حوزه در سطح استان، سال جاری به تمامی برنامه ها و اهداف پیش رو دست یابد و با همکاری اداره کل رشد بیشتری را تجربه کند.

عسگری افزود: باید برنامه ریزی های خود را بر اساس ایجاد آموزش در راستای ایجاد انگیزه و اشتغال زایی، ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات تولیدی صنایع دستی از طریق صنعتگران و هنرمندان، ایجاد خانه های صنایع دستی برای حمایت از صنعتگران و هنرمندان، ارائه تسهیلات به هنرمندان و صنعتگران برای احیاء هنرهای صنایع دستی و سنتی، جذب فراگیر هنرمندان برای توسعه هنر آن ها و ایجاد کارگاه های تولیدی هنرهای شاخص صنایع دستی تدوین و تنظیم کنیم.

او همچنین گفت: امید است تا با انجام این اقدامات بتوانیم در راستای ایجاد تغییراتی در فرآیند فرایند تولیدات صنایع دستی، نوآوری و یا احیای هنرهای سنتی قدم های مثبتی را برداریم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1855

به "ایجاد خانه های صنایع دستی از اولویت های حوزه صنایع دستی آزادشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد خانه های صنایع دستی از اولویت های حوزه صنایع دستی آزادشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید