ایده های طراحی و دیزاین محیط خانه

به گزارش مجله روگذر، آیا تا به حال به این موضوع فکر نموده اید که هر از چند گاهی تغییری در دکوراسیون خانه خود ایجاد نمایید؟ آیا تا به حال اهمیت این موضوع و تاثیری که در خلق و خوی افراد خانواده دارد فکر نموده اید؟ بیش تر افراد تنها در زمان تغییر خانه دست به ایجاد تغییراتی در طراحی دکوراسیون می زنند. اما بد نیست بدانید گاهی ایجاد تغییرات کوچک می تواند تاثیر زیادی در زیبایی خانه داشته باشد. بدون شک بسیاری از افراد از جمله شما ایده ها و راهکارهایی در این زمینه دارید. آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن پرداخته ایم ارائه ایده هایی کاربردی در این زمینه می باشد. بنابراین در صورت تمایل با آشنایی این ایده ها در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ایده های طراحی و دیزاین محیط خانه

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

استفاده از کاشی های تزئینی

استفاده از کاشی های تزئینی نمایی بسیار خیره نماینده در فضای مورد نظر ایجاد نموده و باعث القای بافت و عمق می گردد. این کاشی ها در انواع طرح و نقش موجود می باشند و این امکان را فراهم می نمایند که با توجه به میزان بودجه، سلیقه و سبک طراحی مورد نظر، نمونه ای مناسب از آن ها را تهیه نمایید. از جمله قسمت هایی در خانه که امکان استفاده از این کاشی ها در آن ها وجود دارد دیوارپوش بین کابینتی، سطوح میز و حتی به عنوان کفپوش و برای تزئین دیوار می باشد.

استفاده از المان های متالیک

استفاده از انواع المان های متالیک از وسایل تزئینی گرفته تا مبلمان، نمایی بسیار زیبا در خانه ایجاد خواهند کرد. انواع رنگ های متالیک که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید، رنگ های نقره ای، طلایی، رز گلد و المان هایی که در ساخت آن ها از برنج استفاده شده است، می باشد. به یاد داشته باشید که استفاده از این المان ها باید هوشمندانه صورت پذیرد و از استفاده زیاد از آن ها پرهیز گردد.

استفاده از فرش مناسب

استفاده از انواع فرش به عنون المانی لوکس می تواند تاثیرگذاری زیادی در زیبایی خانه داشته باشد. بنابراین شاید تعویض فرش ایده مناسبی برای ایجاد تغییر کلی در ظاهر خانه باشد. استفاده از یک رو فرشی کوچک نیز از دیگر ایده هایی است که می توانید در این راستا مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از رنگ ها در جهت ایجاد انسجام

استفاده از رنگ ها در طراحی داخلی اگر به درستی صورت پذیرد، نتیجه بسیار خوبی در پی خواهد داشت. آن چه که در استفاده از رنگ ها باید به یاد داشته باشید استفاده از آن ها در جهت ایجاد انسجام در فضای مورد نظر می باشد. بر اساس نظریه طراحان داخلی، استفاده از سه رنگ می تواند می تواند تاثیرگذاری خوبی داشته باشد. اما بهتر است بیش تر از سه رنگ در طراحی داخلی استفاده نکنید.

استفاده از المان های تزئینی

استفاده از المان های تزئینی از دیگر ایده ها و ساده ترین راهکارهایی است که در مقابل شما واقع شده است. انتخاب نمونه ای مناسب از این المان ها و استفاده صحیح از آن ها می تواند نقش بسزایی در زیبایی خانه شما داشته باشد.

طراحی دیوار گالری مانند

ایده طراحی دیواری به شکل گالری سال هاست مورد توجه بسیاری از طراحان داخلی قرار گرفته است. یکی از مزیت های استفاده از این ایده در تنوع المان هایی است که می توانید به این منظور مورد استفاده قرار دهید. استفاده از قاب عکس هایی در اندازه های مختلف می تواند در ایجاد انسجام نیز به شما یاری کند. به یاد داشته باشید که برای انتخاب فریم ،همه یک شکل باشند چرا که در غیر این صورت نمای زیبایی ایجاد نخواهد شد.

استفاده از یک المان هنری در ابعاد بزرگ

استفاده از یک تابلو هنری در ابعاد بزرگ و به عنوان المانی غالب می تواند تاثیرگذاری فراوانی در این زمینه داشته باشد. اگر فکر می کنید خرید چنین المانی ممکن است هزینه زیادی در بر داشته باشد، می توانید با استفاده از خلاقیت فردی خود نسبت به ساخت چنین المانی اقدام نمایید.

استفاده از طیف های مختلف رنگ سبز

استفاده از رنگ هایی که در طبیعت موجود می باشند، تاثیرگذاری فراوانی در طراحی داخلی دارند. در این میان رنگ سبز نمونه ای از بهترین رنگ هایی است که می توانید مورد استفاده قرار دهید. رنگ سبز رنگی آرام بخش می باشد و استفاده از طیف های مختلف آن تاثیرگذاری خوبی در دیزاین خانه دارد.

استفاده از المان های دایره ای شکل

در تازه ترین ایده های طراحی داخلی استفاده از شکال هندسی هواداران زیادی پیدا نموده است. در میان این اشکال استفاده از المان هایی که به شکل دایره هستند می توانند تاثیرگذاری فراوانی در دیزاین خانه داشته باشند. برای مثال استفاده از آینه های دایره ای شکل، وسایل روشنایی، کوسن و کاغذ دیواری هایی که از طرح دایره در آن ها استفاده شده است، می توانند گزینه های مناسب برای استفاده باشند.

استفاده از آینه

استفاده از آینه ها به عنوان متریالی دکوراتیو ،علاوه بر زیبایی جنبه کاربردی نیز دارند. استفاده از آینه باعث بازتاب نور شده وهمین نکته می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق به شما یاری کند. آینه ها در اندازه و شکل های متفاوتی وجود دارند و می توانند تمامی سلیقه ها را جوابگو باشند.

نصب شلف زیر پنجره

استفاده از شلف زیر پنجره می تواند ایده خوبی برای دیزاین خانه باشد. استفاده از این ایده برای پنجره آشپزخانه و قرار دادن گلدان کیاه بر روی آن نمای زیبایی در آشپزخانه ایجاد می نماید. استفاده از این ایده زمانی امکان پذیر می باشد که از پرده برای پنجره استفاده نگردد.

استفاده از انواع بافت های طبیعی

استفاده از بافت هایی که از الیاف طبیعی در فراوری آن ها استفاده شده است، گزینه ای مناسب برای استفاده می باشد. برای مثال استفاده از فرشی با الیاف طبیعی و المان هایی از این دست می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

نکات پایانی

آن چه که در این جا به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه دیزاین خانه می باشد. این ها تنها بخشی از راهکارهایی است که می توانید در زمینه طراحی خانه مورد استفاده قرار دهید. استفاده از ایده ها و نقطه نظرات شما می تواند در این زمینه به ما یاری کند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 765

به "ایده های طراحی و دیزاین محیط خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی و دیزاین محیط خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید