باران های سیل آسا در راه 12 استان

به گزارش مجله روگذر، سازمان هواشناسی از جوّ آرام و پایدار در نیمه غربی کشور و بارش باران، برف و کاهش دما طی امروز تا روز سه شنبه در 12 استان اطلاع داد.

باران های سیل آسا در راه 12 استان

خبرنگاران :پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسینشان می دهد امروز در نیمه غربی کشور جوّ آرام و پایداری همراه با روند افزایش دما مستقر شده و در نیمه شرقی نیز وزش باد پدیده حاکم است.

به گزارش تسنیم، از اوایل شب یکشنبه در شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش باران پیش بینی می گردد.

دوشنبه با تقویت جریانات سرد شمالی روی دریای خزر بارش باران و برف در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بعضی منطقه ها آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی روی می دهد. شدت بارش های دوشنبه برای گیلان و مازندران است.

سه شنبه با گذر موج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور در بعضی منطقه ها خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب فارس افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست. چهارشنبه در بعضی منطقه ها هرمزگان و ارتفاعات جنوب شرق فارس بارش پراکنده پیش بینی شده است.

امروز و فردا در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه کاهش نسبی دما به ویژه در سواحل دریای خزر پیش بینی می گردد. شنبه و یکشنبه دریای عمان و دوشنبه دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: وزش باد به نسبت شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان آغاز: صبح شنبه 1402/09/25

زمان خاتمه: بعدازظهر یکشنبه 1402/09/26

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 24 نات و افزایش ارتفاع موج بیش از 1 متر در سواحل و منطقه ها دور از ساحل بیش از 1.5 متر.

منطقه اثر: شنبه 1402/09/25 و یکشنبه 1402/09/26: منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های هرمزگان و غرب سیستان و بلوچستان در تنگه هرمز و دریای عمان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت های دریایی، احتمال آسیب به شناورها به ویژه شناورهای سبک، احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی بعلاوه اختلال موقت در فعالیت های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی.

توصیه: ممانعت از فعالیت های تفریحی، منع تردد شناورهای سبک و قایق های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های دریایی ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 26 آذر 1402 بروزرسانی: 26 آذر 1402 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 2349

به "باران های سیل آسا در راه 12 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باران های سیل آسا در راه 12 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید