بازی های ویدئویی در مقام پیکسار

به گزارش مجله روگذر، جدیدترین نسخه Ratchet & Clank، بدون شک مهم ترین بازی PS5 تا امروز است. از قدرت نمایی سخت افزاری بازی گرفته تا ساخت دنیایی متفاوت که قدرت سازنده را در زمینه ساخت تجربه های اکشن و سرگرم کننده به رخ می کشد.

بازی های ویدئویی در مقام پیکسار

تیم اینسامنیاک گیمز حالا به یک فرمول خیلی خاص، مجذوب نماینده و سرگرم نماینده رسیده که می تواند دنیاهای مختلف را از Sunset Overdrive گرفته تا Spider-Man به بازی هایی رنگارنگ و زنده تبدیل کند؛ فرمولی که نوترین خروجی آن Ratchet & Clank: Rift Apart است.

از بازی انحصاری اکس باکس تا برگ برنده پلی استیشن Ratchet & Clank یکی از قدیمی ترین بازی های انحصاری پلی استیشن است.

اولین نسخه این مجموعه، سال 2002 عرضه شد و با این که به نظر می رسید مخاطب آن بیشتر بچه ها و نوجوانان باشند، اما برای مخاطبان بزرگسال هم مجذوب نمایندهیت خودش را حفظ نموده بود.

19 سال بعد، حالا رچت و کلنک در یک بازی نو با اسم Rift Apart عرضه شده که داستان رچت و دوست رباتش یعنی کلنک را ادامه دهد. با این که بازی در حقیقت ادامه ای برای نسخه Into the Nexus است، اما مخاطبان نو می توانند بدون داشتن هیچ پیش زمینه ای از داستان بازی لذت ببرند.

Rift Apart از تمام نسخه های قبلی رچت و کلنک یک سر و گردن بالاتر است. به اسم اثری که برای اولین بار از قدرت حقیقی PS5 نهایت استفاده را نموده، دنیای رچت و کلنک مثال زدنی است. اولین چیزی که در این دنیای یکپا رچه و زیبا نظرتان را جلب می نماید، بی وقفه بودن آن است.

به لطف قدرت سخت افزاری کنسول و استفاده از SSD به اسم حافظه اصلی، دنیاهای Rift Apart کاملا یکپارچه عمل می نمایند و هیچ صفحه لودینگی بین آنها شکل نمی گیرد.

این یکپارچگی فقط در جابه جایی بین دنیاها به چشم نمی آید و در استفاده از برخی گجت های بازی مثل قلاب رچت کاملا مشهود است.

تجربه Rift Apart پر از اولین بارهای غیرمنتظره است؛ مثل اولین بار بازی کردن شورش در شهر یا اولین تجربه اجرا شدن دیسک داخل پلی استیشن. دستاوردی که تیم اینسامنیاک گیمز در ساخت این بازی به دست آورده، یکی از همان اولین ها برای بازی های کنسولی است.

نوستالژی با سخت افزار نو

سری رچت و کلنک به خاطر تعداد زیادی از سلاح هایش معروف است و Rift Apart هم از این موضوع به نفع خودش استفاده می نماید.

سلاح های بازی طراحی فوق العاده ای دارند و حس شلیک شدن گلوله و نشستن آن روی دشمن را به خوبی منتقل می نمایند. وقتی با رچت یا شخصیت نو سری یعنی ریوِت بازی می کنید،

Rift Apart در حقیقت یک پلتفرمر سه بعدی با المان های سنگین اکشن سوم شخص است.

کوشش اینسامنیاک برای خلق دوباره حس و حال بازی های قدیمی پیروز بوده و نتیجه، یکی از برترین بازی های این مجموعه است.

بازی پر از جزئیات ریز و درشت است که نقشه دنیاهای مختلف آن را شکل داده است. از رازهای مخفی بازی گرفته تا کالکتبیل هایی که رچت باید آنها را از گوشه و کنار نقشه جمع آوری کند. هدف اصلی هر مرحله، ورود به یک سیاره نو و انجام ماموریت است.

با این حال بعد از اتمام مرحله می توانید با رچت یا ریوت به آنجا برگشته و ماموریت های جانبی را انجام دهید. حس پیشرفت در بازی در تمام لحظات احساس می گردد و یکی از ملموس ترین انواع آن در بین بازی های ویدئویی است.

با این که Demons Souls و Miles Morales بازی های خیلی خوش ساخت و خوبی برای شروع نسل کنسول PS5 بودند، اما تجربه Rift Apart استثنایی و غیرقابل انکار است.

تجربه ای که تمام دارندگان پلی استیشن 5 را از خریدشان مطمئن تر می نماید و به کسانی که هنوز کنسول را تهیه ننموده اند، یک علت محکم دیگر برای خرید می دهد. رچت و کلنک نو، امضای نوترین کنسول پلی استیشن است.

مسعود تیموری - کارشناس بازی / ضمیمه کلیک روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: rugozar.ir شناسه مطلب: 1759

به "بازی های ویدئویی در مقام پیکسار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های ویدئویی در مقام پیکسار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید